Tema: Re: Jobsas pasibaige
Autorius: RaR
Data: 2011-10-06 22:52:15
> Nesutinku, mokslo ir technikos pasiekimai jau savaime yra pasiekimai,
> patentai (kas yra šiandien) gi tik duoda išskirtinę teisę tuo naudotis
> juo sukūrusiam.

Na, ir kiek gi be patentų bus tų rimtų mokslo ir technikos pasiekimų?
Beveik visi privačių kompanijų mokslo ir tyrimų centrai, laboratorijos
veikia tik todėl, kad yra patentų sistema. Kitaip investuotų tik į
technologijas, kurias galima nuslėpti, o pats technologijų slėpimas
bendros pažangos irgi neskatintų.

> Viskas būtų gražu, bet paskutiniu metu kompanijų, kurios
> nieko neveikia, o tik supirkinėja patentus, daugėja kaip ant mielių, nes
> tai jau tampa geru bizniu.

Tai čia verslas ir tiek. Kiek yra kompanijų, kurios neturi savo naftos
telkinių ir net nesiurbia jos, bet ją perka ir parduoda?

> O jei kalbam apie Apple, tai mane visuomet
> stebindavo ką jie pateikinėja patentams, paskutinis jų perlas
> "touchscreen", ačiū dievui jo nepavyko užpatentuot. Ką reiškia 2-3 metai
> patentui? Tai labai daug. Aš tiesa dar dadėčiau sąlygą, kad patentas

Daugumoje sričių tai labai mažai. Nuo užpatentavimo ir parodymo kad
veikia iki masinės gamybos ir pelno neretai praeina ir 10 metų.

> [...]
> veikiančią programą/servisą jei tai software. Žiūrim ką turim - aš kuriu
> kažkokį tarkim stebuklingą naują RAM, ir dar negaliu jo patentuoti, nes
> viskas dar tik popieriui, galbūt konkurentai irgi kažką panašaus kuria,
> bet jie irgi patentuot negali kol neturės kažko veikiančio - normalus
> konkurencinis dalykas. Sukuriu, turiu laboratorijoj veikiantį daiktą,
> patentuoju, pradedu serijinę gamybą. Man neapsimoka laikyt tuščio
> patento, man reik atgaut investuotas lėšas. Konkurentai tyliai sėdi ir
> laukia (arba jei nedurni bando kažką daryt naujesnio).

Vienas iš trijų pagrindinių patentuojamumo kriterijų - pritaikomumas.
jei to kriterijaus nepaisoma - netvarka.

> Tas trumpas
> terminas skatintu ne sėdėti išsižiojus ant laurų, o pastoviai kurti
> kažką naujo. O 2-3 metai IT srityje labai daug, per tokį laiką galima
> tris kart subankrutuot. :)

Kol kas tas laikotarpis nediferencijuotas pagal sritis. Kokioje nors
medicinoje toks laikotarpis būtų niekinis. Be to, per tuos metus tu ne
miegi ant laurų, o investuoji lėšas į kitų technologijų kūrimą. Versle
viskas turi atsipirkti. Tu neskirsi daugiau lėšų technologijų kūrimui,
nei iš jų gausi grąžos. Jei grąža iš technologijos bus 10 kartų mažesnė,
tu 10 kartų mažiau ir investuosi į jos kūrimą. Tuomet bent kiek
didesnius tyrimo projektus turės vykdyti tik valstybinės įstaigos.