Tema: Re: Jobsas pasibaige
Autorius: RaR
Data: 2011-10-07 12:41:37

> Man rodos čia į lankas nuėjai. :) Jei kažkas išrado tranzistorių ir jį
> nuslėpė (neužpatentavo, patyliukais gamina uždaram ratui ir t.t.)
> likusieji žaidėjai gali rinktis - kurti tranzistorių iš naujo, kurti jį
> kitokį, kurti procesorių, kurti naujoviškas kojines, nesvarbu ką - tai
> PATENTUOTI ir uždirbti PATENTO GALIOJIMO metu pinigus. Kur tu čia matai
> blogus dalykus? Konkurentai gali rinktis - laukti patento galiojimo
> pabaigos ar kurti kažką kitą.

Tai kad ne į lankas, o parašiau bene esminį momentą, dėl ko patentų
sistema sukurta. Noriu tik pasakyti, kad sukurti tranzistorių kainuoja
nepalyginamai daugiau laiko ir lėšų, nei sukurti žalią skambinimo
mygtuką. Kaip bus stabdoma pažanga didžiąjai pramonės šakos daliai
kuriant tai, kas jau sukurta, kiek bereikalingai bus išeikvota lėšų ir
darbo, nebesamprotausiu.

Čia prie to pačio - kodėl valstybės finansuoja mokslinius tyrimus, kodėl
leidžiami vadovėliai, mokslinės knygos ir periodika? Juk kiekvienas,
norėdamas ką nors pagaminti, galėtų pats iš naujo viską išrasti?

> Atlygi gauni parduodamas savo technologiją (jos pagrindu sukurtus
> produktus), taigi yzi. :) Tam turi patento galiojimo laiką. Nesuprantu
> prie ko čia valstybė ir planavimas. Normalus verslas.

Dėl patento galiojimo laiko galima diskutuoti, bet jo nustatymas "iš
lubų" negalioja - reikia pagrįsti savo siūlymus įvairioms situacijoms ir
pramonės šakoms.

Dėl planavimo, tai:

 >>> pinigais.

Na tai ir klausiu - kas tuos pinigus duos ir kiek? Ar čia siūlai iš viso
uždrausti licencijavimą? Tuomet, tarkim vienas sukūrė tranzistorių, o
kitas turi pajėgumus juos gaminti. Tai kaip geriau bus abiems ir visiems
kitiems - ar kai pirmasis sėdės kelis metus su savo tranzistoriumi, o
antrasis su savo pajėgumais, ar kai pirmasis licenzijuos antrajam ir iš
karto prasidės gamyba? Sukurta technologija ar išradimas - tai toks pats
išradėjo darbo produktas, kaip ir kiti - kodėl jam drausti kelis metus
pilnai juo disponuoti, tame tarpe ir parduoti, išnuomoti ir pan.?

Tokia logika remiantis gal reikėtų ūkininkui, užauginusiam javų derlių,
tris metus leisti tik pačiam juos valgyti, o po tuo juos valgyti visiems
kas nori?

> Taip, tai teisinga jei patento galiojimo terminas trumpas, jei ilgas,
> sukūrėjui kažką sukūrus neapsimoka toliau kažką daryti - jis sėdės ir
> stumdys licenzijas, dulkins kitus kurie naudos technologijas be
> licenzijų ir t.t. Geriausias šių laikų pvz. - Rambus. Perkami patentai
> ir paskui kaišiojami pagaliai į ratus kurie kažką bando kurti, gaminti,
> pati kompanija nieko nekuria tik mala šūdą atsiprašant. Ir tokių
> "kompanijų" visa daugėja. Ir daugės, nes esama patentų sistema tai tik
> skatina.

Kas tas "trumpas" ir kas tas "ilgas" ir kur tos trukmės pagrindimas? Dėl
neapsimokėjimo kažką daryti - tai absurdas, apie tai jau aiškinau. Net
jei patentai galiotų amžinai, suinteresuotumas dirbti nedingtų, nes
retas, uždirbęs 10 litų, nenorės uždirbti 100, be to tavo technologija
kažkada pasens ir liksi be pajamų šaltinio. Bet kadangi patentas
negalioja amžinai, tu per tą laiką turi sukurti kažką kito, o
licenciniai mokesčiai leidžia atsiimti išleistas lėšas ir finansuoti
naujus tyrimus.

> Verslo varomoji jėga pinigai, nesuprantu prie ko čia valstybė. Aš kalbu
> apie patentų sistemą, kuri šiuo metu jau neefektyvi, ypač IT srityje.

Pinigai nieko nepadarys, jei nebus sistemos ir įstatymų. Jei kiekvienas
galės pavogti ar atimti tavo darbo produktą, ekonomika nebus efektyvi.
Valstybės ir siekia sukurti efektyvią sistemą.

O šiaip pagrindinė varomoji ekonomikos jėga, bent jau IT srityje, yra
inovacijos. Ir tokia sistema, kuri skatina inovacijas, skatina ir šią
sritį. Realybė akivaizdžiai rodo, kad ši sritis sparčiai vystosi. Na,
gal tau atrodo, kad ten stagnacija.