Tema: Re: Svedijoje - Defliacija
Autorius: abc
Data: 2014-05-06 00:40:36
On 29/04/14 07:04, RaR wrote:
> Vis tiek nematau skirtumo. O valdžia tų atlyginimų nepakels, nebent gali
> pakelti valstybiniame sektoriuje arba mažindama darbuotojų skaičių, arba
> nulupant daugiau iš mokesčių mokėtojų. Bet bendro atlyginimų lygio
> valdžia iš esmės pakelti negali, gali tik sudaryti sąlygas jiems kilti
> arba trukdyti.

Šiaip tai esi teisus. Tiesiogiai ir staigiai nepakels. Bet netiesiogiai
(dėl sąlygų) galima daug ką nuveikti:

a) iš mirštančios valstybės padaryti augančią. Tai visais laikais buvo
klestėjimo pagrindas. Tuo pačiu galima praskiesti ir kultūrines
problemas, turint noro
b) sutvarkyti mokestinę sistemą (permest sodrą ant pačių darbuotojų,
suteikti nuolaidas pradiniam verslui ir laikinai "atkabinti" nuo
mokesčių, padaryti visas ligonines privačiomis - kad žinotų visi kas ir
kiek moka, kiek galima su tais VOKELIAIS p1stis, kaip kokioje Afrikoje)
c) sutvarkius mokesčius galima taikyti amnestiją
vagims/kontrabandininkams, paskui juos visus griežtai uždarant
d) pagaliau pamylėti (ne taip, kaip Dargužaitę :) ) 1 milijoną
emigravusių su jų kapitalu ir smegenimis. Taikyti kažkokias spec
nuolaidas (jie skiriasi nuo užsienio investuotojų tuo, kad kapitalo
nenorės išsivežt taip greit dėl emocinių ryšių)

Trumpalaikiu laiku gali, kaip ir sakei, pakelti atlygius valstybiniame
sektoriuje, privatus sektų iš paskos. Bet čia problema vidinė pinigų
apyvarta. Galima tada tuos pinigus priverstinai investuoti kažkur, kad
nebūtų staigiai išleisti. Čia panaši problema buvo su konservatorių
sumislytu indėlių kompensavimu. Bet iš esmės tai būtų tik simptomų
šalinimas. Iš esmės man norisi pirštu besti į per silpną BVP ir per
silpną VERSLĄ, kuris vis verkia, kad jam kažko vis trūksta.