Tema: Re: Svedijoje - Defliacija
Autorius: abc
Data: 2014-04-29 00:52:22
On 28/04/14 06:33, Vidas Makauskas wrote:

> Provincijoje sekretore uz 1000 litu? Tai cia juk jai pasiseke. Dukra
> Anglijoje baige 1,5 universiteto. Po baigimo pagal specialybe rado darba
> tik po puses metu pas kinieti neoficialiai uz 600 svaru. Po pusmecio
> gavo darba pas pakistanieti uz 800 svaru oficialiai. Ji mane, kad geras
> atlyginimas yra bent 20,000 svaru per metus. Dar po puses metu
> isidarbino Liuksemburge uz 1,500 euru. Prieme vien del to, kad mokejo
> dar ir prancuzu kalba. Po puses metu atleke atgal i Lietuva. Cia jos
> draugai klause kas atsitiko? O ji net paaiskinti DRAUGAMS nesugebejo,
> [...]

Yra toks pasakymas (beje, labai geras; neprisimenu, kur girdėjau):
"išvažiavus reikia plaukti 5 metus šūdų upe. Ir tai neaišku, į kurią
pusę." Maždaug taip ir yra. Bet praplaukęs - "atsigauni" kaip reikalas.
Ir vaikams gyvenimus sutvarkai.

Provincijoje sekretorė už 1000 LTL - savižudybė. Ypatingai šlykštu, kad
darbdaviui tai - nė motais. Tai savęs nuodijimas, tai nemąstančio
žmogaus požiūris. Aš nenoriu, ir man užtenka. Kol kiti duoda. Kiek tokių
Lietuvoje - aš neįsivaizduoju. "Ne piniguose laimė" - dar vienas
debiliškas išsireiškimas, labai gajus. Kol žmogus jaunas ir darbingo
amžiaus - jis turi arti be jokių savaitgalių. Kad paskui "atsigautų".

Čia matau kelias problemas, kurios paverčia tikimybes nepalankios ir
turbūt įtakojo, kad buvo, kaip buvo:

a) tamstos dukra į darbo rinką papuolė po 2008-ųjų. Po tokių krizių
atsigavimo darbo rinkoje lauki metų metus. Lygtais dabar jaučiamas
pagerėjimas.

b) Tokių manančių, kad 20K GBP per metus yra geras atlygis, yra krūvos.
Tokių tėvų mąstančių, kad universiteto diplomas jų vaikams automatiškai
padės kažką pasiekti, yra irgi krūvos. Vaikai tiek skolų iš univerų
atsineša, kad moka metų metus. Tai kokia čia investicija? Infliacija
diplomų srityje, ir tiek. Aš bandau RaR išaiškint, kad tokie žmonės
(jaunimas be patirties) šiais laikais niekam neįdomūs, bet jis mušasi į
krūtinę teigdamas, kad tai rinka, ir kad būtina juos pamokyt (tiesa, tai
daro vokiečiai, o ne jis tiesiogiai), antraip visa Graikija/Ispanija
nesusipras ir, gal, sprogs?

c) Spėju, kad dukra baigė kažką susijusį su verslo/eko/finansais. Tai
dabar tokios perteklinės specialybės, kad net baisu. O Lietuvoje vertina
visus užsienio diplomus. Girdėjau atvejų (seniau), kad besistažuojančios
merginos (elementarūs poros savaičių kursai, ar pan) ima kaulyti
rekomendacijų iš dėstytojų, kad pavaizduoti kaip jos ten gerai ir daug
mokėsi.