Tema: Re: Svedijoje - Defliacija
Autorius: abc
Data: 2014-04-26 00:18:40
On 25/04/14 12:21, Sail wrote:
> Ne nu tai blia. Niekas gi nesiulo debiliskai be jokiu kitu kriteriju kelt
> atlyginimus.
>
> Reiketu ziureti, kaip laikosi kontora. Jei nuo 2006 m pelnas paauges 60%, ir
> pelno eilute toks veiksmas pamazins iki +50% - taip, galima moket ir 30%
> daugiau.
>
> Reziumuojant - reik turet politika atlyginimu atzvilgiu, ir jos laikytis.
> Turi but zinomos zaidimo taisykles. O jei viskas paliekama savitakai, tai
> bybis gaunas.

ir teisūs, ir neteisūs abudu esat. Kiekvienos privačios įmonės tikslas -
didinti pelną (tuo pačiu ir mažinti išlaidas, kad ir darbuotojų sąskaita
- taip lengviausia daryti, nes jos nefiksuotos, nors nebūtinai toks
kelias įmonei naudingiausias), tad čia skaičiuoti įmonės pelną ir iš to
seikėti kiek čia galima išmokėti, o kiek ne - ne samdinio darbas, o
vadovybės. Todėl tikėtis, kad savo noru darbdavys ateis ir pasiūlys,
Lietuvoje yra reta. Plius dar labai nuvertinama darbo jėga, vyresnė nei
35 metų (gal dėl pereinamojo CCCP-rinkos laikotarpio Lietuvoje). Bet,
kita vertus, jeigu tu vienas pats spausi, o kiti atlyginimus kels
(tiesiogiai ar netiesiogiai per infliaciją) tai galutiniam rezultate
liksi prie suskilusios geldos. Plius kam patinka nelaimingi darbuotojai
- jie juk prastai dirbs.

Faktas tas, kad niekam nepatinka pradėti už N, o tęsti už N-1, nes tai
yra tavo darbo nuvertinimas. Todėl kuo daugiau žmonių tai žinos, tuo jie
geriau gyvens ir ieškos išeičių: kas reikalaus atlygio nemažinti laikui
bėgant, kas ims uždarbiauti pats, kas tobulėti kad taptų naudingu, jei
dar toks nėra, ir t.t. Ypatingai sudėtinga situacija su moterimis, nes
jų atlygiai už tokį patį darbą visose šalyse statistiškai mažesni, o jos
dar ir "Lietuvos ateitim" turi rūpintis. Vyrams px, čia "rinka": o patys
prie telikų sėdi vakarais po darbo.

Lietuvos problema yra ta, kad a) arba pelno iš tiesų nėra - vadinasi
verslas apskritai prastai dirba, arba b) pelno yra, bet kai galima juo
nesidalinti, tai ir nesidalinama (vadovai-akcininkai blogai dirba ir
nemato reikalo investuoti į personalą), nors darbuotojams mokamas
vidutinis atlygis neretai būna žemiau ribos, iš kurios galima išgyventi
(tokia statistika). Pažįstu vieną veikėją iš giminės, kuri dirba šiaip
sekretore už 1000 LTL provincijoje. Sako, jai patinka darbas. Su vyru
augina du vaikus (vyras uždirba daugiau), pensijinio amžiaus tėvai
remia, butą nupirko. Man tai panašu į savižudybę. Darbdavys net
nepasiūlo maisto produktų iš savo mažmeninio tinklo papigiąja.
Darbdaviui px, kaip sako Linas. Reikia pastebėti, kad padėtis po truputį
gerėja, bet nepakankamai greitai. 4000 LTL į mėnesį į rankas 2014 metais
nėra kažkoks stebuklas VLN-KNS-KLP, jei augini vaikus (dauguma
samdinių?). Vaizdą iškreipia dar šiek tiek Sodros mokesčiai, kuriuos
kažkodėl moka darbdaviai - tai jau valstybės prikrėsta nesąmonė, kuri
verčia mokėti vokelius.