Tema: Re: Svedijoje - Defliacija
Autorius: abc
Data: 2014-04-25 00:37:37
On 24/04/14 07:36, RaR wrote:
> Biudžeto balansavimas reikalingas visiškai paprastam dalykui - jeigu
> "nachaliavu" pinigų niekas nebeduoda, tu turi užsidirbti tai, ką išleidi.

Iš esmės jeigu valstybė perskirsto didelę dalį savo BVP per valstybinį
sektorių (nežinau, kaip Graikijoje yra, nesidomėjau), tai jau chaliava
kvepia, nes tas perskirstymas nėra efektyvus. O kas čia blogo su
transferais? Jau minėjau, kad eurai - tai tik laikinas vertės mediumas,
mes tik laikini tarpininkai (vertės paturėtojai) - valiuta nuolat
cirkuliuoja, ypač civilizuotame pasaulyje, kur paslaugų sektoriai
išplėtoti. Jau minėjau, kad tokios savistovios rinkos, kaip ES ribose
tie patys graikai pirks vokiškas prekes, ir jiems tie pinigai sugrįš. O
jeigu graikai nepirks vokiškų, bet pirks prancūziškas, tai prancūzai
anksčiau ar vėliau pirks vokiškas, ir vėl pinigai sugrįš pas tuos pačius
vokiečius.

Kur čia chaliava matai, aš tai nematau? Matau tik kažkokį užsispyrusį
trumparegišką norą kažką nubausti, ar pamokyti gyvenimo. Tai, kad 5
metus žmonės be darbo sėdi, ar su menkais atlygiais, tai kodėl tai
neįskaičiuojama į tokio "progresinio biudžeto bet kokia kaina stūmimo"
programos kaštus, ar žmogiškas kapitalas - tai čia š vietoje? O juk visi
seniai žino (dešimtmečius), ir yra nesenos studijos padarytos, kad
pigiau valstybei yra išleisti pinigus, nei juos taupyti. Ir nesenai tas
vėl patvirtinta Japonų pavyzdžiu.

Galų gale, ar tie visi 10 mln. graikų kalti, kad keli pridurkai jų
atstovai užsiėmė korupcija? Tegul juos susodina, bet va - net
Islandijoje išteisino visus, apart vieno. Tai kas čia per kvailystės -
nesodint už machinacinas individų, bet baust visus tautiečius?

> [...]
> kitų laikotarpių istorijoje, žmonės masiškai nemigruoja į kitas šalis -
> gal ten nėra taip jau neįmanoma gyventi? O kokia situacija ir žmonių
> reakcija būtų, jeigu būtų įvykęs ne laipsniškas atlyginimų sumažėjimas,
> išaugęs nedarbas, atrankiai sumažintos išmokos (siekiant mažiau
> nuskriausti labiausiai pažeidžiamus sluoksnius), o staigus valiutos
> nuvertėjimas - t.y. automatiškas visų atlyginimų, išmokų ir indėlių
> sumažėjimas vienodu procentu?
>
> O langus daužydamas gal dar raudoną vėliavą iškeltum, gal putiną tvarkos

Aš nesu ideologizuotas, ir man būna smagu, kai žmonės suvokia ūkį kaip
kažkokį patvarų padarą esantį statiškoje būsenoje. Viskas keičiasi, ir
reikia žinoti, kada ir kokius instrumentus taikyt. Todėl iš esmės
pasikapsčius, galima kiekvienoje ideologinėje mokykloje rasti žiupsnelių
tiesos.

Nesuprantu žmonių idiotizmo, kuriems vidinė devalvacija
> 10% - jau siaubas, o valiutos devalvacija kokių 50% - visai normalu. Juk
> antruoju atveju ne tik žymiai smarkiau sumažėja pajamos, bet ir santaupos.

Be abejonės, bet galima kelti argumentą, kad nubausti visus vienodai
būtų teisingiau, nei atsirinkinėjant savo subjektyvia nuožiūra (ir pagal
kokius kriterijus tai buvo daroma?). 10 proc iš

Bet samprotavimuose darai loginę klaidą manydamas, kad Graikijos
problemos jau pabaigtos. Aš gi, sakau, kad ne: tas, neva, 10proc.
nuvertėjimas yra tik pradžia (beje, ir kaip tai paskaičiuoti, juk
defliacija veikia nuolatiniu spiralės metodu). Kas po to seka, visiškai
neaišku. Ir Graikijos sugrįžimas prie drachmos dar, toli gražu,
neeliminuotas (gali būti visai kad gausis 10 iš pradžių, ir dar 50
vėliau keičiant valiutą). Vat tą ir noriu pasakyti: Graikija niekam
nerūpi ir nuo tų visų TVF nurodymų tik kenčia: iš pradžių dirbtinai
kelia defliaciją, kai jiems iš tiesų skoloms mažinti reikia infliacijos,
ir pageidautina kokių 3-5 proc. per metus (o to nebus be įplaukiančių
kapitalo srautų). Gali ginčytis, ar tik tie visi 5eri metai nežinios
nėra blogiau nei staigus kolapsas, bėt vėlesnis kilimas: ta ilgalaikė
nežinia atnešė tik blogį Graikijai: visas pasaulis sužinojo, ką jie
pridarė, pritrimitavo kas jų laukia, ir kaip blogai ten, ir kapitalas
įskaitant coca cola bottling co net persilokavo svetur. Po to su Kipro
fiasco dar parodyta, kad kapitalui geriau neit į tokias neaiškios kilmės
šalis. Aš graikų neginu (jie prisidirbo), tiesiog sakau faktus. Ir mums
tikrai yra iš ko pasimokyt (pats laikas), kol dar tokio mąsto skolų
"neprisukom".

O kas link graikų migracijos, tai jie visais laikais migruodavo. Jų
pasaulyje išsibarstę apie 700 tūkst, panašiai kaip lietuvių.