Tema: Re: Svedijoje - Defliacija
Autorius: abc
Data: 2014-04-25 12:32:26
On 25/04/14 07:12, Vidas Makauskas wrote:
> [...]

Tai kai pripranti gyventi už svetimus (kitų ES regionų, emigrantų,
paskolų) pinigus, tai natūralu, kad pagalvės mokestis jau ne už kalnų.
Lenkija irgi turi krūvas problemų, bet ten į kiekvieną rimtesnę darbo
vietą konkurencija didesnė, nes valstybė didesnė, todėl, bendrai paėmus,
lygis aukštesnis.

> Jeigu Varsuvos stotyje prie taves prieina ir mandagiai pasako buk
> malonus ir atiduok savo pinigus. Tu pradegi galvoti kaip cia dabar toks
> malonus ponas galetu tau peili ivaryti i pasirdzius...

Taip ir nepaaiškinai, kuo blogai yra elementarus mandagumas. Man kur kas
geriau civilizuotas pasaulis, nei tujinantys būrai iš Lietuvos.

P.S. Kad čia aš nusileidžiu iki lietuviško lygio forumuose, nereiškia,
kad keikiuosi ir namuose.

> [...]
> Manote, kad isliktu minimali 600 litu pensija? As taip nemanau visu
> pirma todel, kad Lietuva butu sunkiama, o ne tas krastas i kuri kisami
> pinigai. Siandieniniai kaimieciai is viso negautu JOKIOS pensijos.
>
> O kas butu su tarnyba Lenkijos kariuomeneje? Sprendziant is to kaip
> spjaudosi Vilniaus lenkai, isvaziave i Lenkija mokytis... Pazinojau
> viena tokia sukulturinta mergina, kuri grizo baigusi Lenkijoje mokslus.
> Kaip cia pasakius kuo ji ten buvo lenkams. Pamoinaja jama kur nuleisti,
> kad ausu nespaustu. Panele traumuota visam gyvenimui. Lenke. Tik

Nieko nesuprantu, kokias čia sąmokslo teorijas rašinėji. Papasakok
plačiau, kas nutiko tai mergelei. Jau sakiau, kad lenkai - civilizuoti
žmonės, su rusais nėra ko lygint. Taip, juose populiarios yra
konspiracijos teorijos (aka bijok E, "Wilno - nashe", kad Adam
Miczkiewicz buvo lenkas tai mokyklose moko, kažkada buvo apsirgę
Sarmatijos ligomis, kaip Lietuva serga šiandien, ir t.t.) bet niekuo ne
blogiau, nei Lietuvoje. Kad Lenkija sugebėjo nutautinti daug lietuvių,
tai, turbūt tiesa, bet čia net neaišku, ar piktybiškai, ar ne (reiktų
istorijoje knisinėtis), o gal tie praeities lietuviai ir patys
nutautėjo, kaip, beje, nutautėja sėkmingai ir dabar.

Turiu draugų Lenkijoje ir man vizitai ten patinka. Sykį buvau sutikęs
užsieniuose traukinių stoty net juodulį, lenkiškai puikiai kalbantį
(pasirodo ir mokėsi, dirbo - ir net neužmuštas liko!). Užtenka pažiūrėti
į jų pasieniečius - kaip jie stovi pasitempę, matosi, kad myli šalį. Tai
ne pasienietis lietuvis, kuris tik ir laukia (deja), iš ko čia kokį
lituką nusukus*. Šiaurės Vakarų Lenkijoje yra izoliuota visuomenė dėl
jos specifinės kalbos, o Rytų Lenkijoje ubagų yra daugiau, bet čia
natūralus ilgalaikis rezultatas, tokius kaimynus už sienos turint.

* beje, mano žiniomis Lenkija padvigubino savo pasienio apsaugą po
Ukrainos įvykių, o ką padarė Lietuva?

Todel nieko keista kaip per pokari Lenkijoje, turejusioje
> 30% kitatauciu siai dienai teliko 3%.

Žydus iššaudė, kiti emigravo. Tie kitataučiai Lenkijos irgi klaustukas,
ar nukentėję: po trejų mūsų valstybės dalinimų (vadinu tai
Lietuvą-Lenkiją), ir dvejus pasaulinius atsirado krūvos visose
valstybėse permaišytų kitataučių. Nenuostabu, kad, laikui bėgant, jie
tiesiog pasirinko sau mielesnę šalį iš kelių variantų (Ukrainos,
Lenkijos, Baltarusijos, Vokietijos, Lietuvos, Austrijos, Vengrijos,
Slovakijos ir pan.). Vakarų Ukrainiečiai lygiai tokią pačią dilemą
sprendžia: kokią valstybę pasirinkti, nes visas regionas per šimtemčius
nebuvo stabiliai apibrėžtas, tad durnelius Rytų Ukrainoje lengva
papirkti morkyte, o po to išdulkinti per užpakalį, atsiprašant.

> Galima butu testi be galo. Ne valdzia, o patys lietuviai lenkus
> perspjauna savo kvailomis iliuzijomis. Rekavimas ant Rusijos, kai lenkai
> pasiruose tave bet kuria akimirka padaryti per visas skyles, yra...

Ir kaip gi Lietuvą darys Lenkija per visas skyles?

> Kvailumas - per silpnas apibudinimas. Lenkijoje gyvena 10 kartu daugiau
> nekencianciu Rusijos, bet Lietuvoje 10 kartu stipriau demonstruojama
> neapykanta Rusijai.

Demonstravimas tiesiogiai proporcingas atstumui nuo to, prieš kurį
demonstruojamasi. Čia natūralu, man regis.

> As nesu jausmingas kaip mergaite. As vertinu tik objektyvias sios dienos
> aplinkybes. O jos yra tokios - lietuvio vieta Lenkijoje yra besalygiskai
> baudziauninko. Man kai kada atrodo, kad varymas ant Rusijos yra
> organizuotas spec tarnybu is Varsuvos. Bet tai butu neteisingas
> aiskinimas. Teisingas aiskinimas butu is rusiskos komedijos:
> - kas cia gaidys - visi is isgascio issislapste po savo narus
> - jis, jis
> - dabar as cia busiu gaidys

Ir kaip ta baudžiauninko lietuvio dalia Lenkijoje pasireiškia? Aš manau,
ten visai neblogas kraštas gyventi. Darbų daugiau, algos didesnės, jei
kalbą moki - visi tave gerbia, kultūriniai skirtumai minimalūs -
integracija bus nesunki.