Tema: Re: Svedijoje - Defliacija
Autorius: abc
Data: 2014-04-24 01:55:42
On 23/04/14 07:20, RaR wrote:
> Dėl tų valiutinių žaidimų - na tai puiku, kuo daugiau šalių bus
> eurozonoje, tuo mažiau bus tų valiutinių žaidimų, tuo sąžiningesnė bus
> konkurencija. Ar tu manai kad tie valiutų numušinėjimai ir laisvos
> konkurencijos iškraipymai duoda kažkokią suminę naudą tuose žaidimuose
> dalyvaujančioms šalims?

Race to the bottom manęs niekada netraukė. Bet žinau, kad realybėje daug
verslų yra cikliški, ir valiutų svyravimai yra vienas iš instrumentų,
padedantis tą cikliškumą išlyginti (dėl to tarptautinis verslas visada
draudžiasi nuo valiutų svyravimų), čia tiesiog nuo valstybės politikos
ir alkio darbo vietoms priklauso. JK 2008 puikiai sužaidė su svaru
sterlingu, tai buvo naudinga vietinei ekonomikai, bet dabar jau viskas
atstatyta. Kažkokia politika ilguoju laikotarpiu turi būti: arba kuri
savo vietinę rinką, arba daugiau eksportuoji. Abejų negali daryti vienu
metu maksimaliai efektyviai. Kuo toliau galvoju, tuo man atrodo
naudingiau būnant didele valstybe remti vietinę rinką (tendencija
valiutai kilti, ir kartais ją pamušti krizinėse situacijose, ypač gerai
veikia paslaugų sferoje kur nėra didelių fiksuotų kaštų, negu tokiai
valstybei turėti pigią valiutą, ir priklausyti nuo eksporto rinkų).
Esant mažai valstybei su mažai gyventojų (Lietuva), turbūt, atvirkštinė
ilgalaikė strategija būtų naudingesnė, su sąlyga, kad tos eksporto
pajamos pasiekia visų kišenes, o ne nusėda į Kauno Grūdų Lamborghini, ar
į keletą tūkstančių viduržemio jūros jachtų.

Įdomumo dėlei, palyginau kaip atrodo Lietuvos nominalus BVP per capita
vs oficiali vidutinė alga ir panašu, kad ne pajamos nėra idealiai
išskirstomos, juolab, kad dauguma žmonių uždirba mažiau, nei vidurkis. O
kur dar TVF spėjamo 30proc. šešėlio, nuo kurio mokesčiai nemokami..

P.S. net Turkijoje gerokai didesnė vidutinė alga! Vat iki ko Lietuvėlė
per 20 metų nusigyveno..