Tema: Re: Svedijoje - Defliacija
Autorius: RaR
Data: 2014-04-24 09:36:17
Biudžeto balansavimas reikalingas visiškai paprastam dalykui - jeigu
"nachaliavu" pinigų niekas nebeduoda, tu turi užsidirbti tai, ką išleidi.

Būti samdiniu, jei tau nominaliai sumažina atlyginimą tvirta valiuta 10%
- jau krachas, o jeigu nominalas išliktų tas pats, bet valiuta nuvertėtų
50% - tai jau ne krachas? Beje, dabar iš Graikijos, skirtingai nuo eilės
kitų laikotarpių istorijoje, žmonės masiškai nemigruoja į kitas šalis -
gal ten nėra taip jau neįmanoma gyventi? O kokia situacija ir žmonių
reakcija būtų, jeigu būtų įvykęs ne laipsniškas atlyginimų sumažėjimas,
išaugęs nedarbas, atrankiai sumažintos išmokos (siekiant mažiau
nuskriausti labiausiai pažeidžiamus sluoksnius), o staigus valiutos
nuvertėjimas - t.y. automatiškas visų atlyginimų, išmokų ir indėlių
sumažėjimas vienodu procentu?

O langus daužydamas gal dar raudoną vėliavą iškeltum, gal putiną tvarkos
daryti kviestum?  Nesuprantu žmonių idiotizmo, kuriems vidinė
devalvacija 10% - jau siaubas, o valiutos devalvacija kokių 50% - visai
normalu. Juk antruoju atveju ne tik žymiai smarkiau sumažėja pajamos,
bet ir santaupos.