Tema: Re: Svedijoje - Defliacija
Autorius: abc
Data: 2014-04-23 01:13:14
On 22/04/14 07:30, RaR wrote:
> Tai gal pasidairyk ir į šalis ne Eurozonoje - ten rasi ir dar aukštesnio
> nedarbo, ir dar mažesnių atlyginimų. O eurozona kol kas kaip tik
> apsitvarkė, nors dar prieš metus-kelis skepticizmo buvo labai daug.
> Žlugtų euras, vėl grąžintume litą ar pereitume prie kitos valiutos.
> Vėlgi, nematau didesnių pavojų žlugti eurui nei juo paremtam litui, nes
> esamoje situacijoje su euru automatiškai žlugtų ir litas, o jis turi ir
> savų papildomų rizikų, kas jį automatiškai daro nepatikimesne valiuta
> nei euras. Netgi jei litas nebūtų susietas su euru, Lietuva tokiu atveju
> [...]

Su viskuo sutinku ir neagituoju kažkokių nepagrįstų perrišimų. Aš
daugiau kalbu apie krizinių momentų valdymą, nes bent jau man akivaizdu,
jog vokiečiai už mus to nesuvaldys. Keletas momentų iš patirties:

(a) Žinomos rizikos - nieko baisaus, suvaldysim. Kur kas baisiau
nežinomos rizikos (akivaizdus Graikijos, Ispanijos ir Airijos dulkinimas
per eurą*)

(b) Žlugimas gali pasireikšti ne tiek per valiutą, kiek per aukštą
bedarbystę ir iš to išplaukiančias pasėkmes. Nematau prasmės saugoti
valiutos, kai ji gali padėti išspręsti aukštos bedarbystės problemas.
Beje, smalsu ką gi lietuviai įsivaizduoja esant aukštą nedarbą? Ar 20
proc. dar neaukšta, ar jau aukšta? Ir, plius, kaip vertinti hipotetinę
prielaidą, kad bent 30proc. tautos dirbančios už vidutinį atlygį,
neprisiduriant iš pašalio - čia jau per daug varguolių, ar dar per mažai?

*Nors, teisybės dėlei, reikia pripažinti, kad abi Airija su Ispanija
turėjo grubių kapitalo ištaškymo momentų, rimtai multiplikavusių bėdas:
bereikalingos statybos, o Graikija visiškai susidirbo su Goldman
machinacija. Įdomus klausimas - ar visos tos valstybės būtų sugebėjusios
panaudoti savo žmogiškus išteklius kitose naudingesnėse srityse, ar
vistik tie pertekliniai žmonės būtų visi pabėgę svetur ir spjovę į savo
valstybes, kaip lietuviai daro).