Tema: Re: Ar galima deleguoti teise, kurios neturi?
Autorius: Rivo
Data: 2009-03-13 17:49:59
"Doc" <giedriusc_aciunereikia_@gmail.com> wrote in message
news:gpdu4e$vuf$1@trimpas.omnitel.net...
"Rivo" <rivo@pochta.ru> wrote in message
news:gpdt78$ujh$1@trimpas.omnitel.net...

> Neteisingai. Apie tavo kiema jie spresti negali. nebent pries tai
> susitaret,
> kad visas kiemas yra bendra jungtine nuosavybe. O vat apie bendra gatve
> jau
> kita kalba. Nemaisyk bendru interesu su asmeniniais.

Kaip tai negali spręsti apie mano kiemą? Mūsų demokratinėje santvarkoje dar
valdžia, kurie beje realiai nėra netgi daugumos atstovai (bet čia kita
istorija), kuo būtent taip, kaip kad mano pavyzdyje, ir sprendžia kaip tau
gyventi savo kieme.

> Gal vis tik pradekim nuo to, kokiomis salygomis buvo suburta bendruomene
> ir
> kokie pradiniai jai (ir is jos) isipareigojimai yra? Ar bendruomene
> suburta
> muzikuoti? Jei taip, kita kalba. Stodamas i dramos bureli apie busimus
> vaidmenis irgi gali tik nutuokti, konkretu paskirs rezisierius. Tavo
> pavyzdyje visuomene yra du kaimynai. trecias ne visuomenes narys, jokiu
> isipareigojimu jai neturintis.

Tai kad pagal tave ir pagal bet kurį precedentą realybėje demokratinėse
šalyse bendruomenės būtent taip ir pasidaro - vieną dieną dauguma
nusprendžia, kad darys demokratiją, t.y. mažuma jiems turės paklusti, o ar
mažuma apskritai nori demokratijos jos niekas neklausia, tik nesutinkant
paklusti siūlo vienintelį pasirinkimą - palikti savo namus ir išvažiuot.

> [...]
> (pazeidziancius kitu teisetus lukescius) butu panaudota prievarta.
> Pabandyk
> pasinaudot mobiliu rysiu, ir po to pareikst "zinot, manau jusu planas
> plesikiskas, as nemokesiu". Sutik, anstoliai teisetai ir teisingai tai
> padaryti privers.

>1. Jau daug kartų sakiau, kad darant demokratines valstybes mažumos nieks
>neklausė ar ji nori dalyvauti toje demokratijoje, ar ne. Mažumą
>paprasčiausiai dauguma privertė dalyvauti demokratijoje jėga grasindama
>išmesti juos iš jų namų, jei jie nepaklus.

Nepatikesi, bet taip buvo VISOSE bendruomenese. Siulyk ka nors naujo,
geresnio. Tik nepradek apie visuomene, kur visi sprendimai priimami 100%
balsu. Tokia neimanoma is principo (as pats su savm kartais gincijuos, ko
labiau noriu, vyno ar alaus...) Visada atsiras tokiu, kuriems atrodys, kad
is ju atima perdaug o duoda per mazai.

> Lietuvos valdžia nereketuoja Zimbabvės gyventojų tik todėl, kad Zimbabvės
> gyventojus reketuoja jų valdžia - paprasčiausiai reketininkai pasidalino
> įtakos zonomis ir tiek.
2. Taip pat jau daug kartų sakiau, kad net jei ir kažkas sutiko rinktis
vienas ar kitas paslaugas demokratiniu būdu, norint šią sutartį vadinti
sutartimi, turi būti galimybė ją nutraukti atlyginant nuostolius. Jei aš
gyvendamas savo namuose įsivedžiau telefoną ir sudariau terminuotą sutartį,
aš bet kada galiu sutartį nutraukti, sumokėti baudą ir nebesinaudoti
telekomo paslaugomis ir nebūti jam nieko skolingas aišku liekant savo
namuose.

iki cia gerai... nepatiko, susirinkai smutkes, nukirpo kabeli ir isejai is
"telekomo paslaugu vartotoju" bendruomenes. Nieko jiems neskolingas, tau jie
irgi...
O vat "aišku liekant savo namuose" parodo, kad tu priklausai dar kazkokiai
bendruomenei, kuri pripazysta ir gina tavo teise i nama, ir greiciausiai
turi kazkokiu isipareigojimu jai (kad ir kazkas kelia iki tavo namu atvede,
saugo nuo triuksmo, netvarkos ar masinu uzimo). Kaip siulaisi izoliuotis nuo
sios bendruomenes?

 >Lygiai taip pat jei jau aš perku daugumos valdžios paslaugą pavadinimu
"sveikatos draudimas", aš turiu galėti bet kada nutraukti sutartį, sumokėti
už gautas paslaugas, baudą (jei tokia numatyta), ir pirkti sveikatos
draudimą kur tik man patinka.

O cia jau nebegerai. Papildoma taip, gali. Kaip minejau pavyzdi su
autoavarija, tu negarantuoji, kad niekada nebesinaudosi privalomuoju
draudimu. Nebent tas naujas draudimas apsiimtu moket uz visas valstybines
paslaugas. (lieka kaip tarpininkas, nemanau kad nores maziau) Bet tai jau
bendruomenes ir to banko santykiai. Tarkis su bendruomene, kad bendrame
susitarime pakeistu kai kurias formuluotes (zmoniu kalba lysk i seima, keisk
istatymus). Gal tada mokesciu nasta ir sumazes. Bet uz kitas sritis
(priesgaisrine sauga, mokslas, policija, infrastruktura, krasto apsauga ir
pan) moket vistiek reiks, kol irodysi, kad ir siomis paslaugomis nesinaudosi
niekada arba kazkas uz pasinaudojima apmokes.