Tema: Re: Ar galima deleguoti teise, kurios neturi?
Autorius: Rivo
Data: 2009-03-13 17:13:44
"Doc" <giedriusc_aciunereikia_@gmail.com> wrote in message 
news:gpdojm$nan$1@trimpas.omnitel.net...
"Rivo" <rivo@pochta.ru> wrote in message 
news:gpdmii$jjg$1@trimpas.omnitel.net...
> Griztam prie klausimo. Kaip siulai nuo sio tasko priiminet bendrus
> visuomenei sprendimus? Ar grupe 99 turi sedet ir ikalbinet?

Nežinau nei vieno bendro visuomenei (t.y. visiems žmonėms) sprendimo, kurį 
reiktų priiminėti. Tai, kad kai kurios paslaugos, kuriomis esi įpratęs 
naudotis, yra monopolizuotos valdžios ir tu dabar neįsivaizduoju kaip jos 
galėtų būti teikiamos laisvoje rinkoje, neįrodo, kad smurto naudojimas prieš 
nesutinkančiais su daugumos sprendimu yra būtinas, norint tas paslaugas 
turėti.

> kaip ne karta buvo sakyta, atsisakyt visada gali, susimokejes uz jau
> suteiktas  paslaugas, susirinkdamas savo smutkes ir eidamas i  kita
> bendruomene. Tik KAIP zadat ten priiminet bendruomene itakojonacius
> sprendimus?

Tarkim vieną dieną aš su 5 savo kaimynais bendrai pasisamdau kiekvieno iš 
mūsų namų valytoją, kuri dirbtų kiekvieno namuose po 1 dieną per savaitę. 
Jei aš dėl bet kokių priežasčių ateityje nusprendžiu valytojos paslaugų 
atsisakyti, o mano kaimynai man pasiūlo arba kraustytis iš mano namų, arba 
gauti į lempą, jie tavo manymu elgiasi teisingai?

Kad situacija būtų dar labiau panaši į demokratiją, kurią mes šiandien 
turime, įsivaizduok, kad nuspręsdami rinkti valytoją demokratiniu būdu, mano 
kaimynai dėl valytojos pasirinkimo būdo manęs neklausė apskritai, t.y. JIE 
nusprendė, kad valytoja bus renkama balsavimu, kuriame aišku galėsiu 
dalyvauti ir aš, tačiau man atsisakant priimti tokią valytojos rinkimo 
tvarką arba atsisakant valytojos paslaugų apskritai, su manimi jie fiziškai 
susidoros ir atims mano namą. Viskas teisingai?

Neteisingai. Apie tavo kiema jie spresti negali. nebent pries tai susitaret, 
kad visas kiemas yra bendra jungtine nuosavybe. O vat apie bendra gatve jau 
kita kalba. Nemaisyk bendru interesu su asmeniniais.



Dar vienas pavyzdukas apie bendruomenę įtakojančius sprendimus (visuomenės 
interesą). 3 kaimynų kaimynystėje 2 kaimynai, grojantys smuiku ir 
violončele, nusprendžia įkurti styginių trio. Trečias kaimynas to nenori ir 
groti kontrabosu atsisako. Tie du pareiškia, kad nuo šiandien bus 
demokratija - dėl visus liečiančių sprendimų balsuosime. Aišku iškart balsų 
dauguma daryti demokratiją sprendimas priimamas, lygiai taip pat balsų 
dauguma priimamas sprendimas kurti styginių trio. Trečiam kaimynui pasiūloma 
arba paklusti daugumos valiai, arba kraustytis iš savo namų kur nors kitur, 
arba susilaukti jų smurto ir namo konfiskacijos. Irgi viskas OK?

Gal vis tik pradekim nuo to, kokiomis salygomis buvo suburta bendruomene ir 
kokie pradiniai jai (ir is jos) isipareigojimai yra? Ar bendruomene suburta 
muzikuoti? Jei taip, kita kalba. Stodamas i dramos bureli apie busimus 
vaidmenis irgi gali tik nutuokti, konkretu paskirs rezisierius. Tavo 
pavyzdyje visuomene yra du kaimynai. trecias ne visuomenes narys, jokiu 
isipareigojimu jai neturintis.

Bendruomenę įtakojantys sprendimai neegzistuoja, egzistuoja tik konkrečius 
žmones įtakojantys sprendimai. Kadangi smurto iniciavimas (nemaišyti su 
smurto naudojimu ginantis nuo smurto) prieš bet kokį žmogų jam su tuo 
nesutinkant yra bet kokio žmogaus atžvilgiu objektyvus blogis, bet kokie 
sprendimai, kuriuos priėmus reikia inicijuoti smurtą prieš su tuo 
nesutinkančius žmones, yra objektyvus blogis taip pat.

O gal visgi atskirk bendruomenes narius, prisiemusius isipareigojimus ir ju 
nevykdancius, nuo pasaliniu? Lietuvos valstybe nei is vieno zimbabves 
piliecio nepareikalavo susimoket PVM uz vietos turguje parduota buivola... 
Jei jau priklausai bendruomenei, tai ir elkis pagal jos viduje nustatytas 
taisykles. Jei ne, pats sutikai, kad pries nevykdancius isipareigojimu 
(pazeidziancius kitu teisetus lukescius) butu panaudota prievarta. Pabandyk 
pasinaudot mobiliu rysiu, ir po to pareikst "zinot, manau jusu planas 
plesikiskas, as nemokesiu". Sutik, anstoliai teisetai ir teisingai tai 
padaryti privers.