Tema: Re: Ar galima deleguoti teise, kurios neturi?
Autorius: Doc
Data: 2009-03-13 14:59:57
Pirmiausia tai grupė yra abstrakti sąvoka, o abstrakti sąvoka sprendimų priimti negali apskritai. Sprendimus priimti gali tik realūs žmonės. Jei visi kažkokios grupės nariai sutinka su sprendimu, gali vadinti, kad jis yra grupinis sprendimas, bet realybėje tai bus konkrečių žmonių, turinčių tą pačią nuomonę kažkokiu klausimu, sprendimas. Tačiau jei grupėje yra 100 žmonių, o sprendimą priims 51, tai bus 51 žmonių grupės sprendimas, o ne 100 žmonių grupės sprendimas. Jei tie 51 naudodami fizinę jėgą privers paklusti savo valiai likusius 49, tai bus elementarus banditizmas, o ne "grupinis sprendimas", "visuomeninė sutartis", ar dar kas nors.

Aišku tai nereiškia, kad VISI 100 žmonių negali susitarti, kad konkretūs sprendimus dėl konkrečių klausimų ateityje bus priimami daugumos sprendimu. Tačiau, kaip jau ir rašiau ne kartą, jei aš negaliu atsisakyti tokio sprendimo priėmimo būdo apskritai vien dėl to nesusilaukdamas daugumos smurto, tai yra elementarus daugumos banditizmas. Lygiai taip pat jei man vieną kartą sutikus kokius nors konkrečius sprendimus priiminėti paklūstant daugumos valiai aš vieną dieną persigalvoju ir tokiu būdu sprendimų priiminėti nebenoriu, turi būti galimybė tokį susitarimą nutraukti. Jei tokios galimybės nėra (net ir už labai didelę kainą), tada vėl gi tai yra ne susitarimas, o elementarus daugumos banditizmas.

--
Doc