Tema: Re: Ar galima deleguoti teise, kurios neturi?
Autorius: Doc
Data: 2009-03-13 17:45:54
"Rivo" <rivo@pochta.ru> wrote in message news:gpdt78$ujh$1@trimpas.omnitel.net...

> Neteisingai. Apie tavo kiema jie spresti negali. nebent pries tai susitaret,
> kad visas kiemas yra bendra jungtine nuosavybe. O vat apie bendra gatve jau
> kita kalba. Nemaisyk bendru interesu su asmeniniais.

Kaip tai negali spręsti apie mano kiemą? Mūsų demokratinėje santvarkoje valdžia, kurie beje realiai nėra netgi daugumos atstovai (bet čia kita istorija), kaip kad ir mano pavyzdyje, kuo puikiausiai sprendžia kaip tau gyventi savo kieme.

> Gal vis tik pradekim nuo to, kokiomis salygomis buvo suburta bendruomene ir
> kokie pradiniai jai (ir is jos) isipareigojimai yra? Ar bendruomene suburta
> muzikuoti? Jei taip, kita kalba. Stodamas i dramos bureli apie busimus
> vaidmenis irgi gali tik nutuokti, konkretu paskirs rezisierius. Tavo
> pavyzdyje visuomene yra du kaimynai. trecias ne visuomenes narys, jokiu
> isipareigojimu jai neturintis.

Tai kad pagal tave ir pagal bet kurį precedentą realybėje demokratinėse šalyse bendruomenės būtent taip ir pasidaro - vieną dieną dauguma nusprendžia, kad darys demokratiją, t.y. mažuma jiems turės paklusti, o ar mažuma apskritai nori demokratijos jos niekas neklausia, tik nesutinkant paklusti siūlo vienintelį pasirinkimą - palikti savo namus ir išvažiuot.

> O gal visgi atskirk bendruomenes narius, prisiemusius isipareigojimus ir ju
> nevykdancius, nuo pasaliniu? Lietuvos valstybe nei is vieno zimbabves
> piliecio nepareikalavo susimoket PVM uz vietos turguje parduota buivola...
> Jei jau priklausai bendruomenei, tai ir elkis pagal jos viduje nustatytas
> taisykles. Jei ne, pats sutikai, kad pries nevykdancius isipareigojimu
> (pazeidziancius kitu teisetus lukescius) butu panaudota prievarta. Pabandyk
> pasinaudot mobiliu rysiu, ir po to pareikst "zinot, manau jusu planas
> plesikiskas, as nemokesiu". Sutik, anstoliai teisetai ir teisingai tai
> [...]

1. Jau daug kartų sakiau, kad darant demokratines valstybes mažumos nieks neklausė ar ji nori dalyvauti toje demokratijoje, ar ne. Mažumą paprasčiausiai dauguma privertė dalyvauti demokratijoje jėga grasindama išmesti juos iš jų namų, jei jie nepaklus. Lietuvos valdžia nereketuoja Zimbabvės gyventojų tik todėl, kad Zimbabvės gyventojus reketuoja jų valdžia - paprasčiausiai reketininkai pasidalino įtakos zonomis ir tiek.
2. Taip pat jau daug kartų sakiau, kad net jei ir kažkas sutiko rinktis vienas ar kitas paslaugas demokratiniu būdu, norint šią sutartį vadinti sutartimi, turi būti galimybė ją nutraukti atlyginant nuostolius. Jei aš gyvendamas savo namuose įsivedžiau telefoną ir sudariau terminuotą sutartį, aš bet kada galiu sutartį nutraukti, sumokėti baudą ir nebesinaudoti telekomo paslaugomis ir nebūti jam nieko skolingas aišku liekant savo namuose. Lygiai taip pat jei jau aš perku daugumos valdžios paslaugą pavadinimu "sveikatos draudimas", aš turiu galėti bet kada nutraukti sutartį, sumokėti už gautas paslaugas, baudą (jei tokia numatyta), ir pirkti sveikatos draudimą kur tik man patinka.

--
Doc