Tema: Re: Ar galima deleguoti teise, kurios neturi?
Autorius: Doc
Data: 2009-03-13 14:05:15
"Rivo" <rivo@pochta.ru> wrote in message news:gpdh50$9mc$1@trimpas.omnitel.net...

> Tie, kurie taves nerinko atejo i susirinkima patys ir daugumos balsais
> slaptu balsavimu susirinkime nusprende bulviu maisais paremt mokslincius.

Kaip TU gali nuspręsti MANO balsu? MANO balsu galiu nuspręsti AŠ, TU gali nuspręsti TIK TAVO balsu. T.y. aš negaliu nuspręsti už tave. Net jei mano sprendimą ir palaikytų visi pasaulio žmonės išskyrus tave, tai bus MANO (ir visų pasaulio žmonių) sprendimas, bet ne TAVO. Ar dalyvavau balsavime ar ne, nieko nekeičia.

> Tokiu atveju, turi buti garantija, kad tomis paslaugomis ir nebesinaudosi.
> Valstybes atveju tai reiskia dingti is valstybes akiracio. Tai dabartiniai
> istatymai leidzia padaryt nieko nesumokant... Kaip pvz zadi nesinaudot
> policijos, greitosios ar gaisrininku paslaugomis?

Dabar įsivaizduok, kad maisto pramonė yra valdiška, o visi žmonės maisto gali gauti tiek, kiek centro komitetas nusprendžia, kad jiems gauti reikia ir gali gauti tik tokio, kokio centro komitetas nusprendžia, kad reikia duoti. Aš, kaip valdiškos maisto pramonės šalininkas, aiškinu, kad jos privatizuoti negalima, nes ją privatizavus bus neįmanoma užtikrinti, kad tau išalkus tu turėsi ką valgyti. Taip pat aiškinu, kad godūs privatininkai maistą pardavinės taip brangiai, kad jį įpirkti galės tik turtingiausiųjų mažuma. Ir galiausiai aiškinu, kad nebus įmanoma užtikrinti, kad maisto negautų už jį nesumokėję. Makes sense?

Niekas negali pasakyti kaip tiksliai bus teikiamos tavo išvardintos paslaugos laisvoje rinkoje, kaip kad niekas negalėjo tiksliai pasakyti kaip veiks maisto pramonė ją privatizavus (kiek kas kainuos, kas ir kokiais kiekiais ką gamins ir tt.). Bet dėl to nėra jokio pagrindo manyti, kad šios paslaugos nebus teikiamos apskritai arba kad jos bus brangesnės/mažiau kokybiškos nei kad yra dabar, jei šias paslaugas ims teikti konkuruojantys tarpusavyje verslai, kurie užmokestį už jas galės imti tik iš LAISVA VALIA sutinkančių jį mokėti, o ne valdiški (ar privatūs, bet valdžios ginami) monopoliai, kurie turi teisę atimti mokestį už tas paslaugas iš tavęs jėga nepriklausomai nuo to ar tau tų paslaugų kaina tinka ir nepriklausomai nuo to ar tau tų paslaugų reikia apskritai. Galiausiai net jei kam nors šios paslaugos ir pabrangtų, tai nėra pagrindas reketuoti kitus žmones.

Šiaip jei jau rimtai nori pasidomėti kaip galėtų veikti ir kaip greičiausiai veiktų tavo išvardinti verslai laisvoje rinkoje, pradėk nuo mano linko į Friedman'o straipsnį apie teisėsaugą. Jei susidomėsi, nesunkiai rasi info ir daugiau.

--
Doc