Tema: Re: Ar galima deleguoti teise, kurios neturi?
Autorius: Doc
Data: 2009-03-09 13:41:06
"Stelmuze" <stelmuze@gmail.com> wrote in message news:gp2rkr$he4$1@trimpas.omnitel.net...
>O kaip tu įsivaizduoji susitarimą su kitais žmonėmis?
> Kad ir pvz su kepurėmis - jei žmogus neturi ar mano, kad iki gyvenimo
> pabaigos nesugebės įsigyti kepurės - kokių paskatų vedamas jis turėtų
> pripažinti tavo teisę į kepurę.

Tai toks žmogus tavo nuosavybės ir nepripažis, bet tokių yra absoliuti mažuma ir daugumai reikia nuo tokių vagių paprasčiausiai gintis.

> Aš manau, kad valstybė ir yra priemonė išlaikyti ir apsaugoti ir pripažinti
> piliečio nuosavybę. Šios paslaugos atsisakydamas, tu pats turėtum atsisakyti
> ir savo nuosavybės.

Valstybė yra priemonė išlaikyti, apsaugoti ir pripažinti piliečio nuosavybę, kai tuo pačiu metu valstybė nepripažįsta piliečių nuosavybės - pasilieka sau teisę vienašališkai iš piliečių atimti tiek, kiek nori ir tada, kada nori? Nelabai logiška :)

Nuosavybė egzistavo iki atsirandant valstybei ir neturi nieko bendra su valstybe. Šiaip tai valstybės tik ir atsirado todėl, kad gaujos banditų vieną dieną suprato, jog daug daugiau navaro yra ne apiplėšti ir sudeginti kaimą išžudžius visus gyventojus, o pasivadinti valdovais ir rinkti periodišką duoklę už nuosavybės "apsaugą", grasinant atlikti aukščiau išvardintus veiksmus, jei aukos mokėti atsisakys aiškinant.

> Dėl reketavimo sąvoką manau labai slidžiai vartoji. Pvz. Doc nusipirko 10 cm
> ruoželį aplink visą Vilnių ir kaip savininkas nusprendė, kad už kiekvieną
> praėjimą ims po 1 ct - kaip šiuo atveju tamsta reikėtų vadinti?

Nepaisant situacijos neįmanomumo (Vilniaus gyventojams pamačius, kad aš supirkinėju sklypus aplink Vilnių, niekas netrukdytų jiems nusipirkti pravažiavimo anksčiau nei kad jį nusipirksiu aš, be to kaip supranti nupirkus juntamą dalį sklypų, likusių kaina pradės kilti eksponentiškai, kas tolesnį supirkinėjimą padarys ekonomiškai nenaudingu) - tikrai ne reketininku.

O dėl reketavimo apibrėžimo nieko slidaus nematau - jei atsisakai prekės ir paslaugos bei nemoki mokesčio už tą prekę ar paslaugą ir iš pardavėjo dėl to susilauki smurto, tai pardavėjas reketininkas.

--
Doc