Tema: Re: Ar galima deleguoti teise, kurios neturi?
Autorius: Doc
Data: 2009-03-10 14:22:42
"Johnas" <johnas@kazhkur.com> wrote in message news:gp5atn$m67$1@trimpas.omnitel.net...
> [...]
>
> 2. Jei aš pastatyčiau tavo sklype namą, o tu norėtum ten gyventi, o aš su draugeliais tave primuštumėm ir išvarytumėm - ką darytum? Tik nepradedam bbiais matuotis ir pasakoti apie "asmenines armijas" ir "saugos tarnybas". Šventosios Romos Imperijos pavyzdys rodo, kad tai ne išeitis. Pastovūs karai juk tau nereikalingi, sutinki? Aš irgi. Taigi, kaip tu apgintum savo teisę gyventi MANO name tavo (o dabar jau MANO) žemėje. "mano/tavo" - tai tik spalvos pavadinimams.

Nu va, jau geriau. Pirmiausia primenu, kad teisė, tai susitarimas, kam priklauso teisės objektas. Žmonės susitaria pripažinti vienas kito nuosavybę į ribotus resursus (t.y. pripažinti teisę į juos) dėl to, kad tai padeda sumažinti konfliktų kiekį dviems ar daugiau žmonių užsimanius vieno ir to paties daikto tuo pačiu metu. Jei manyti, kad ŽMONĖMS teisę į nuosavybę suteikia ir atima valdininkai, banditai ar šventikai*, išeitų, kad valdininkai (šventikai, banditai) yra žmonės (nes žmonių teisę į nuosavybę turi), o visi kiti yra ne žmonės, nes žmonių teisės į nusavybę neturi, todėl toks manymas yra absurdiškas, nes prieštarauja realybei. Todėl lieka tik vienas variantas - žmonės nuosavybę įgyja pirmą kartą pasinaudodami niekam nepriklausančiais resursais (homesteading rule), arba išsimainydami (gaudami dovanų) ją su kitais, tą nuosavybę homesteadinusiais anksčiau.

*  Teigti, kad nuosavybės teises dalina valstybė, dievas, bažnyčia, seimas ar dar kažkoks abstraktas yra nesąmonė, nes abstraktai realybėje neegzistuoja, todėl jie nieko negali niekam duoti ar atimti - egzistuoja tik realūs žmonės, kurie atlieka realius veiksmus. Todėl teiginys, kad nuosavybės teises suteikia valstybė, iš tikrųjų reiškia, kad nuosavybės teises suteikia valdininkai - konkretūs žmonės.

> 3. LR pilietybė šiuo atveju yra ta sutartis, kurią tu pats pasirašei savanoriškai ir geranoriškai, kai buvai jaunas ir kvailas. Dabar tu jau ne toks jaunas.

Eilinį kartą aiškini, kad rašliava, kuri nėra sutartis, yra sutartis.

> 4.Vis tiek nepateikei man priežasčių, kodėl mes privalome tave gimusį gerbti ir tausoti, bet negalime šilto vandens balėjoje pakavoti. Jei nėra jokio visuotinio sutarimo, tai kuo grindi savo išgyvenamumą? (Tu tikriausiai pasakysi, kad tu, įkvėpęs pirmą gurkšnį oro, ryžtingai nusprendei nežudyti nieko, ir tada nuo to momento visi kiti tik pyst, ir įgijo pareigą tavęs nežudyti irgi). :))))))

Priežastis elementari - žudant kitus (nepripažįstant jų teisės į gyvybę) afigienai padidėja tikimybė žūti pačiam.

> 5. Oj, negaliu atsitraukti nuo tokio malonumo. :D:D:D Kaip niežai. Tęskite, tęskite.

O man jau baigia atsibosti.

--
Doc