Tema: Re: Viesieji pirkimai, bl...
Autorius: gd
Data: 2012-08-22 09:12:07
> Visiškai netrokštu tų viešųjų pirkimų. Pas mus be tų viešųjų pirkimų jokių
> problemų nebuvo, gal kad darbo ir prekių specifika kitokia, gal žmonės kiek
> kitokie. Bet jeigu jau yra tas įstatymas, tai nors visiškai neatimtų
> pasirinkimo galimybės ir neverstų pirkti žymiai brangiau nei aš tą galiu
> padaryti kaip privatus asmuo. Žodžiu, noriu kad kažkokie biurokratai kuo
> mažiau kenktų darbui ir kuo mažiau verstų švaistyti lėšas.

Konkursai nedaromi kas 3 dienas. Padaro viena konkursa pusmeciui, po to
kazkas nupigo, kazkas dingo is prekybos, buna kad ir pabrangsta.
Kokursams paprastai siulomi pigesni pasiulymai negu einamieji rinkoje,
nes kitaip nelaimesi. Po to tikimasi kad per pusmeti preke atpigs ir
pardavinejant ja brangiau, ji padengs pries tai pardavinetas pigesnes
prekes.
Jau matau vaizdeli kai kiekvienas asistentas tokio masto istaigoje kaip
VU prades pirkineti ka nori ir is kur nori.. kas visa tai kontroliuos,
rinks ju motyvus, analizuos ar ne per brangiai nupirkta. Yra pateiktas
bendras variantas ir 90% atveju jis tinka. Specifiniams atvejams reikia
eiti ir motyvuoti, ir galimybiu visada atsiranda.

> [...]
> išsidirbinėjama, bet kai stambesnis pirkinys ar Lietuvoje pasirinkimas mažas
> - tekdavo paieškoti ar pasiderėti. Kol pirkimų nepradėjo daryti asmenys,
> dažnai visiškai nesuprantantys nei ko reikia, nei kiek tas daiktas turi
> kainuoti, bet turintys galią priimti stambius sprendimus.
>
> O šiaip čia kalba specialiai buvo apie labai paprastą prekių grupę -
> kompiuterines detales. Paieškai internete ir išsirenki tą, kas siūlo pigiai.
> Derėtis ir išsidirbinėti tuomet jau nėra ko - pigiausios firmelės ir taip vos
> kelis procentus užsimeta, konkurencija šioje srityje didžiulė.

Taip, jau matau kaip VU nusiperka 5 naujas kompiuteriu klases is
kazkokios pusiau pogrindines firmeles, kaip po to vyksta garantiniu
isipareigojimu vykdymas, terminai ir tt. O studentai eina i klases ir
keikiasi kodel puse kompiuteriu hardai isvezti i garantini.

> Tai aš prieš užsakovą nieko ir neturiu. Aš ir kaltinu savo biurokratą, kuriam
> įstatymas suteikia galią trukdyti savo darbuotojų darbą ir pasipelnyti mano
> bei visų mokesčių mokėtojų sąskaita.

Realiai niekas beveik nepasipelno, o jei pasipelnytu viskas labai
greitai isaisketu. Kiek as susiduriau kitoje valdiskoje institucijoje,
manes niekada neversdavo pirkti tiksliai ta daikta, kuris yra aprasytas
 konkurse. Pirmiausiai to daikto didmenine imone gali jau nebevezti ir
jo jau nera fiziskai. Vienintele salyga buvo pirkti tiksliai uz
konkursine suma. Jei konkurse parasyta 849lt uz samsung monitoriu, gali
pirkti LG monitoriu, bet butinai uz 849lt kaina. Todel gali pasiderinti
ir jei nesimusi i krutine rekdamas ant puse svieto, tau jokiu problemu
nebus.

> Na, nėra visai taip. Jie yra didelės institucijos sąskaitoje, bet jie yra
> labai nedidelės grupės, uždirbusios tos pinigus, visiškoje dispozicijoje. Yra
> taip iš anksto susitarta, kitaip nebūtų iš viso jokios motyvacijos
> užsidirbti.

Bet tai vistiek yra istaigos pinigai. Lygiai taip pat gali susitarti ir
del tinkamu darbo priemoniu pirkimo.