Tema: Re: Viesieji pirkimai, bl...
Autorius: ejs
Data: 2012-08-20 22:23:56
2012.08.20 22:07, RaR rašė:
> Tai čia tu vis atsiremi nuo to pačio absurdiško viešųjų pirkimų įstatymo
> ir džiaugiasi tame įstatyme padaryta landa, leidžiančia apeiti kai
> kurias procedūras, bet tuo pečiu sukuriančia landą nesąžiningam
> biurokratui gerai pasipelnyti ir (šiuo atveju ir tiesiog nekvalifikuotam
> ar apykvailiam biurokratui) dar labiau apsunkinti pirkimus. Elementarų
> ir akivaizdų pavyzdį jau pateikiau - pagal konkrečią pasirašytą
> tiesioginę sutartį tiesiog negaliu nusipirkti to, ko reikia, ir dabar
> dar reikia kovoti, tikintis gauti teisę skelbti tą viešą konkursą.

Valio. Eik į viešųjų pirkimų skyrių ir organizuok pirkimus, jei tau
patinka toks darbas. Man - nepatinka. galiu parašyti specifikaciją,
sudalyvauti komisijoje, bet stumdyti sąskaitas ir popieriukus - ne man.

> Neįsivaizduoju, o matau. Tiesiog paima ir nusiperka. Aišku, yra didelių
> gremėzdiškų kontorų, turinčių savo biurokratinį aparatą ir idiotiškas
> procedūras. Bet dažniausiai žymiai efektyviau yra valdymą
> decentralizuoti ir palikti visą atsakomybę betarpiškiems vykdytojams, iš
> jų reikalaujant ne biurokratinių procedūrų laikymosi, o konkrečių
> rezultatų. Kai sunku įvertinti savo darbuotojo veiklos rezultatus, tada
> dažnai griebiamasi biurokratinių procedūrų šiaudo.

figuški. Šokiai pokiai su keliais pardavėjais, kaip pastatyti visus į
nepatogią padėtį ir nugręžti kelis %. Nes sutaupyti pinigai - uždirbti
pinigai. Nekalbu apie pieštukus, kalbu apie stambesnius pirkinius.

Paskutinėje mano organizuotoje blitz-apklausoje reikiamą prekę gaunam
~6% mažesne nei vidutinė kaina. Metų biudžetas pozicijai  - ~6000 tautinių.

Kitas pavyzdys: turim kontraktą su norgais. Jies reikėjo tam tikros
srities konsultaltų paslaugų ir bent 3 pasiūlymų, kad galėtų rinktis
pagal kvalifikaciją ir kainą. Įdomioji dalis kad Lietuvojė tėra 2 tokias
paslaugas teikiančios kontoros, kurios galėtų dalyvauti pagal projekto
apimtis. Teko prašyti pasiūlymų pas latvius ir lenkus.

> Projekte tokie dalykai visiškai neaptariami. Gauni iš užsakovo lėšas
> pagal patvirtintą sąmatą ir viskas. O iš kur tu ką pirksi - tavo paties
> reikalas. Aš, aišku, stengiuosi surasti tai, ko man reikia, ir už
> geriausią kainą. Bet čia įsiterpia MANO biurokratas ir trukdo tai
> daryti, vadovaudamasis viešųjų pirkimų įstatymu.

Tavo biurokratas yra tavo biurokratas, ir visai ne užsakovo galvos
skausmas. Tokį veiksmų scenarijų privalėjai numatyti rengdamas projektą.
Kaip jau minėjau, mokslas pas mus mokamas.

> Panašus absurdas kai užsidirbu pinigus iš privačios kompanijos ir jie
> atsiduria valstybinės įstaigos sąskaitoje. Formaliai tai mano uždirbti
> pinigai, jau su atiduota duokle mano įstaigai, ir aš juos lyg ir galiu
> leisti kaip noriu. Bet iš tiesų aš vis tiek negaliu pirkti to ir iš ten
> kur noriu - turiu vadovautis tuo įstatymu ir atsižvelgti į visas
> sudarytas sutartis, ribojančias prekių asortimentą ir kainos pasirinkimą.

Tai nėra tavo uždirbti pinigai. Tai yra tavo, kaip kompanijos darbuotojo
uždirbti pinigai. Subtilus skirtumas.

--
ejs