Tema: Re: Viesieji pirkimai, bl...
Autorius: RaR
Data: 2012-08-21 11:58:13
> Bet juk situacija dabar yra aiškiai pagerėjusi. Anksčiau masiškai buvo
> perkama iš "teisingų rankų".

Tai nežinau kur ji pagerėjusi, statistika nesidomėjau. Pas mus tai
tikrai pablogėjo, nes anksčiau jokių problemų dėl to nebūdavo. Nori
parsisiųsti unikalų, vieno žmogaus sukurtą daiktą, sumokant parsiuntimo
ir saugyklos palaikymo mokestį - turi skelbti konkursą. Kokį konkursą,
jei kito tokio daikto niekur pasaulyje nėra? Ir susėdę visi suka galvą
kaip tai apiforminti, ką ten primeluoti, kad netaptum nusikaltėliu. Nori
važiuoti į savo siauros srities konferenciją, kuri užplanuota, lėšų
davėjas tai patvirtino - jos mokesčiui skelbk konkursą! Kokį konkursą,
jei man reikia būtent į tą konferenciją, o ne kokią nors kitą? Tokių
debiliškumų kaip Lietuvoje mažai kur yra. Net biurokratinėje Rusijoje
tai įvedus ir kilus nepasitenkinimui, Medvedevas pasirašė įsaką, kad
konkurso būdu gautoms lėšoms viešųjų pirkimo įstatymo netaikyti. Vakarų
šalyse, tame tarpe ir ES narėse, norint nusipirkti reikiamą daiktą
dažniausiai tas, kas perka, tiesiog paskambina telefonu ar užsisako
internetu. Pas mus norint nusipirkti tą patį daiktą - jau didžiulės
biurokratinės kančios. Lietuviai taip uoliai ir nekompetentingai puola
įgyvendinti ES direktyvas, kad sugeba daug labiau viską biurokratizuoti
ir apsunkinti nei turinčios aukštesnę valdymo kultūrą šalys.

O iš kitur, pvz. statybų irgi nusiskundimai. Nori pastatyti kažkokį
objektą iš ES lėšų - po kiekvieno konkurso skundas ir jo ilgas
nagrinėjimas teisme. Pasirenki vieną projektą, kito rengėjas
užprotestuoja, toliau skundo nagrinėjimo procedūros. Pasirinkai rangovą
- kitas užprotestuoja. Perki įrangą - kitas tiekėjas užprotestuoja. Taip
paskui per 4-5 metus, skirtus lėšų "įsisavinimui" net nepradeda objekto
statybos. Jaučiu, su tokiomis procedūromis viskas greitai visai sustos.

> Pataisyk mane, jei klystu, tačiau tas dėdė ne šiaip sau pasirašė sutartį
> savo iniciatyva pasirinkęs tiekėją, o tam privalėjo paskelbti konkursą.
> Kiek suprantu, dėdę būtų galima kaltinti nebent tik dėl
> nenaudingos/nerangios sutarties sąlygų (vėl gi, buvo konkursas ir
> pasiūlymas nugalėjo...), tačiau nematau, kaip čia jam būtų galima
> prikišti korupcinius darbelius...

Nežinau kaip viskas vyko, beveik neabejoju, kad "vsio zakonno". Bet
rezultatas toks, kad aplinkui pilna pardavėjų, siūlančių šimtus norimos
kategorijos prekių, o aš turiu rinktis iš vieno ar kelių, ir už žymiai
didesnę kainą nei aplinkui. Be tų visų įstatymų, sutarčių
sudarinėjančių, kontroliuojančių biurokratų armijos aš tiesiog iš
gausybės siūlomų nusipirkčiau reikiamą daiktą tuoj pat ir už daug
pigiau. Tai ir apeliuoju ne dėl procedūrų pažeidimo, bet dėl pačių
procedūrų ydingumo.