Tema: Re: Viesieji pirkimai, bl...
Autorius: RaR
Data: 2012-08-21 11:06:43
> Valio. Eik į viešųjų pirkimų skyrių ir organizuok pirkimus, jei tau
> patinka toks darbas. Man - nepatinka. galiu parašyti specifikaciją,
> sudalyvauti komisijoje, bet stumdyti sąskaitas ir popieriukus - ne man.

Visiškai netrokštu tų viešųjų pirkimų. Pas mus be tų viešųjų pirkimų
jokių problemų nebuvo, gal kad darbo ir prekių specifika kitokia, gal
žmonės kiek kitokie. Bet jeigu jau yra tas įstatymas, tai nors visiškai
neatimtų pasirinkimo galimybės ir neverstų pirkti žymiai brangiau nei aš
tą galiu padaryti kaip privatus asmuo. Žodžiu, noriu kad kažkokie
biurokratai kuo mažiau kenktų darbui ir kuo mažiau verstų švaistyti lėšas.

> [...]
> pinigai. Nekalbu apie pieštukus, kalbu apie stambesnius pirkinius.
>
> Paskutinėje mano organizuotoje blitz-apklausoje reikiamą prekę gaunam
> ~6% mažesne nei vidutinė kaina. Metų biudžetas pozicijai  - ~6000 tautinių.
>
> Kitas pavyzdys: turim kontraktą su norgais. Jies reikėjo tam tikros
> srities konsultaltų paslaugų ir bent 3 pasiūlymų, kad galėtų rinktis
> pagal kvalifikaciją ir kainą. Įdomioji dalis kad Lietuvojė tėra 2 tokias
> paslaugas teikiančios kontoros, kurios galėtų dalyvauti pagal projekto
> apimtis. Teko prašyti pasiūlymų pas latvius ir lenkus.

Tai normalu. Dėl kažkokių smulkmenų ir kelių litų pas mus nebuvo
išsidirbinėjama, bet kai stambesnis pirkinys ar Lietuvoje pasirinkimas
mažas - tekdavo paieškoti ar pasiderėti. Kol pirkimų nepradėjo daryti
asmenys, dažnai visiškai nesuprantantys nei ko reikia, nei kiek tas
daiktas turi kainuoti, bet turintys galią priimti stambius sprendimus.

O šiaip čia kalba specialiai buvo apie labai paprastą prekių grupę -
kompiuterines detales. Paieškai internete ir išsirenki tą, kas siūlo
pigiai. Derėtis ir išsidirbinėti tuomet jau nėra ko - pigiausios
firmelės ir taip vos kelis procentus užsimeta, konkurencija šioje
srityje didžiulė.

> Tavo biurokratas yra tavo biurokratas, ir visai ne užsakovo galvos
> skausmas. Tokį veiksmų scenarijų privalėjai numatyti rengdamas projektą.
> Kaip jau minėjau, mokslas pas mus mokamas.

Tai aš prieš užsakovą nieko ir neturiu. Aš ir kaltinu savo biurokratą,
kuriam įstatymas suteikia galią trukdyti savo darbuotojų darbą ir
pasipelnyti mano bei visų mokesčių mokėtojų sąskaita.

> Tai nėra tavo uždirbti pinigai. Tai yra tavo, kaip kompanijos darbuotojo
> uždirbti pinigai. Subtilus skirtumas.

Na, nėra visai taip. Jie yra didelės institucijos sąskaitoje, bet jie
yra labai nedidelės grupės, uždirbusios tos pinigus, visiškoje
dispozicijoje. Yra taip iš anksto susitarta, kitaip nebūtų iš viso
jokios motyvacijos užsidirbti.

O gaminama tokia produkcija dėlto, kad ji yra unikali pasaulyje, jos
reikia mažų kiekių (bent jau kuriant komercinį produktą), ir ją perkanti
firma kitu atveju tos produkcijos neturėtų, negalėtų net bandyti sukurti
produktą. Mums tas produktas gaunasi vos ne kaip šalutinis darbų
rezultatas, o privačiai firmai reikėtų daug investuoti siekiant jį
gauti, ir dar neaišku ar pavyks produktą komercializuoti ir ar pakankama
bus rinka.