Tema: Re: Viesieji pirkimai, bl...
Autorius: ejs
Data: 2012-08-20 21:23:52
N2012.08.20 18:14, RaR rašė:
> Pagal sutartį 20% gali pirkti iš tos pat firmos, bet ne iš pateikto
> sąrašo arba už kitą kainą. Iš karto po sutarties sudarymo atostogų
> sezono vidury tas limitas, aišku, buvo išnaudotas. Na jo, tapti tiekėju,
> kai sutartį pasirašo su firma, pasiūliusia vos ne didžiausias kainas
> rinkoje...
>
> Bet klausimo esmė čia - iš viso kam reikalingos tokios sutartys,
> smarkiai ribojančios asortimentą ir suteikiančios monopolį vienai
> firmai, didinančios biurokratinį aparatą ir gaišinančios bei
> neleidžiančios efektyviai panaudoti pinigų?

Laimis jau atsakė. Pagrindinis tokių sutarčių tikslas - optimizuoti
įstaigos darbą taip, kad personalui reiktų kuo mažiau organizuoti
pirkimo konkursų, kur teoriškai įmanoma padaryti daugiausia klaidų ir
pridaryti finansinių nuostolių. Priedo, įstagos personalas periodiškai
atiitraukiamas nuo tiesioginio darbo.  Patikėk, aš visai nenoriu tris
kartus į metus organizuoti pieštukų kainų apklausą ir dar gauti velnių
už tai, kad nenusiunčiau paklausimo UAB 'Mendelsonas ir Sūnūs", kurie
jau 10 metų kaip nevykdo veiklos.

Įdomu, ar įsivaizduoji kaip privati kontora vykdo pirkimus?

> Tuo labiau, kai pinigus
> duoda ne VU, o kitas fondas, kuriam visiškai nesvarbu iš ko tu pirksi, o
> svarbu tik tavo rezultatai ir ar pagal paskirtį išleistos lėšos.

Tai motyvuok kad pagal sutartį pasiūlyta perkamo objekto kaina yra 20%
didesnė nei dabartinė rinkos kaina su PVM. Arba prikirps sviesto upelį,
arba gausi leidimą.

> Įstatymu suteikta teisė dviejų institucijų tandemui - vienai
> valstybinei, kitai privačiai apriboti ir reketuoti subjektą, vykdantį
> kitos institucijos užsakymą.

Nereikia susireikšminti. Manau projekto pirkimus galėjote organizuotis
patys, jeigu taip būtų numatyta projekte.
--
ejs