Tema: Re: Viesieji pirkimai, bl...
Autorius: RaR
Data: 2012-08-21 11:28:29
Viena vertus jeigu vienas už tiek ir nupirktų, o kiti keliasdešimt
pirktų už 850, jau būtų mažiau išeikvota lėšų nei kad visi priversti
pirkti už 1020. Bet šiaip jau ir be viešųjų pirkimų yra pilna kontrolės
- turi suplanuoti ką pirksi ir lėšų davėjas turi aprobuoti, nusipirkus
turi gauti valdžios leidimą apmokėti sąskaitą, metų pabaigoje vėl
atsiskaitai už išleistas lėšas užsakovui, visos faktūros yra saugomos,
bet kas gali patikrinti.Aš visai už, kad kiekvienas valstybinis pirkimas
būtų viešai prieinamas kažkokiame tinklalapyje. Tuomet galima būtų ne
tik pavienius atvejus nagrinėti, bet koks nors STT pareigūnas galėtų
atlikinėti ir statistines analizes, o radus kažkokius keliančius įtarimą
nukrypimus nuo normos - tiek pavienių pirkinių per daug užkeltą kainą,
tiek pastovų permokėjimą kažkokiam tiekėjui ir pan., atlikti savo tyrimą.

Kitą vertus, kaip jau rašiau, pas mus specifika tokia, kad nedidelės
grupelės turi savo pinigus, už kuriuos turi padaryti tam tikrus darbus.
Tų pinigų paprastai per daug nebūna, jau visa projekto sąmata būna
praėjusi ir laimėjusi konkursą, tad paprastai sieki kuo taupiau tuos
pinigus išleisti, ir paremti UAB "Uošvis ir vaikai" noras retai kyla.
Tuo tarpu kai sutartį stambioms sumoms pasirašinėja biurokratas, kuris
niekam neatsiskaitinėja už išleistas lėšas ir už jas jokių darbų
padaryti neturi, jo motyvacija jau kiek kitokia. Aš visąlaik laikiau ir
tebelaikau, kad žymiai efektyvesnė tokia sistema, kurioje individas turi
didelę laisvę priimti sprendimus, bet ir pilnai atsako už jų pasekmes,
nei kai jo sprendimų laisvę kažkas pastoviai riboja ir kontroliuoja,
dažnai menkai teišmanantys darbo specifiką.