Tema: Re: Viesieji pirkimai, bl...
Autorius: Laimis
Data: 2012-08-21 14:10:01
RaR rašė:

> Prieš kažkiek laiko nebuvo to įstatymo ir kažkaip gyvenome. Nežinau kiek

Tai va taip ir gyvenome. Didelėje korupcijoje (tai akivaizdu jau ir
pasidomėjus korupcijos indeksais); dygo atsakingų (prieinančių prie
pirkimų) biurokratų namai, pirkimai buvo neefektyvūs. Galime persikelti
ir dar anksčiau, kai mes „kažkaip gyvenome“. Pavyzdžiui, kai vyravo
palyginus visiškai laisva rinka, nebuvo jokio (efektyvaus, veikiančio)
reguliavimo, jokių mokesčių (stogų ir reketo laikai), bet ar norėtųsi
taip gyventi?

> Apie korupcines paskatas ir kuriuo atveju jos didesnės, jau rašiau. Kitą
> vertus reikia vertinti kiek kurioje srityje tai sumažina korupciją ir
> kiek bendrai visuomenei kainuoja tokios priemonės. Juk galima kiekvienam
> žmogui priskirti po asmeninį policininką - gal tuomet visai išnyktų
> vagystės ir nužudymai. Tik kiek tai kainuotų visuomenei ir ar tuomet
> žmonių gyvenimo kokybė pagerėtų?

Tu piktiniesi vienu biurokratu, kuris už tave nusprendžia, ko tau reikia
(ko tu negali ar gali pirkti), tačiau atsisakai pamatyti, kad tavo
siūlymai tokią schemą kaip tik ir įveda ar dar labiau skatina. Tas pats
vienas biurokratas, neatskaitingas už išleidžiamus pinigus  visiškai
nedviprasmiškai tau pasakys: važiuoji į kontorą "ragai ir kanopos" ir
pirksi ten, aišku? O ką ten ir už kiek pirksi dar labai neaišku.
Va tokia situacija, kai nebuvo įstatymo ir kol nebuvo pradėta dulkinti
už viešuosius pirkimus, ir buvo įsigraužusi. Aš tikrai *labai* abejoju,
kad moderniose Europos valstybėse valstybinio sektoriaus pirkimai yra
tokie liberalūs, kaip čia bandei aprašyti (paskambinai ir užsakei).