Tema: Re: Viesieji pirkimai, bl...
Autorius: Laimis
Data: 2012-08-21 18:56:58
RaR rašė:

> Supranti, sistemoje apie kurią kalbu, kaip tik nebuvo jokių biurokratų,
> atsakingų už pirkimą. Juos sukūrė viešųjų pirkimų įstatymas. Čia perka

Visuomet buvo biurokratai, kurie paskir(sty)davo lėšas ir buvo atsakingi
už pirkimą/tiekimą/aprūpinimą.

> Nežinau apie kokį biurokratą čia kalbi. Nesant viešųjų pirkimų įstatymo

Kad ir apie tiesioginį/skyriaus viršininką. Jam apie viršesniųjų pirkimų
(ir jų organizavimo) preferencijas buvo į ausį pakuždėta ir visi
žino(jo) pirkimų tvarką (kanceliarinės iš tiekėjo x, eksploatacinės iš
tiekėjo y ir t.t.). Na, geriausiu atveju paburiant apie gerą kainą ir
bendradarbiavimą, dirbimą su jais, tačiau pats supranti kuo tai kvepia
(ne tas žodis kvepia, o atviru tekstu — YRA). Gali taip pat pažiūrėti iš
verslo pusės. Kodėl aš turėčiau pirkti tavo prekę, - slidžiai klausia
biurokratas/sprendžiantysis x? - Mes perkam iš Antano...
Duosi kyšį arba negausi valstybinių užsakymų. Jokių kainos ir kitų
kriterijų (biurokratui bemaž nusispjauti, kokia gera ar kiek pigesnė
tavo siūloma prekė) ir veikiančių, griežtų procedūrų, kaip į juos
lygiuotis juk nėra...
Dar vienas neigiamas aspektas, kad taip atsiranda „nepakeičiamos“ prekės
ir tiekėjai (mes visada pirkome tik prekę x iš puikaus tiekėjo y),
kurios neva neturi alternatyvų, nors iš tikrųjų yra pakeičiamos ir
neretai daug pigesnės, nors kokybiškos. Taip vienas uab'as „sėdi ant
arterijos“ ir slopina/riboja konkurenciją rinkoje. Arba „staiga ir
netikėtai“ (tuo tikslu įkuriamas tų pačių valdančiųjų/biurokratų
iniciatyva) atsiranda uab'as, kuris pasiūlo būtent ieškomų prekių, kurių
niekas kitas nesiūlo.
Pinigų švaistymo/grobstymo schemas ir betvarkės trūkumus galima vardinti
ir vardinti...