Tema: Skaitytojų nepabaiga. Dar ne viso gero, vasara
Autorius: ups! - abrai- kadabrai
Data: 2012-08-27 17:42:54

www.bible-researcher.com/jerusalem-bible.html 

štai čia rasi ekspertų išvadas apie Jruzalės Bibliją, kuria naudojos
Kavalauskas. Štai reziume:
n conclusion we may describe this ambitious work as attractive in format,
vigorous in expression, often felicitous and vital in its wording. But its
cavalier treatment of the Received Text renders it unsafe for doctrinal
study or biblical exposition. It often translates an original text which
never existed except in the imagination of the translation committee. Its
perspective is quite identical to that of liberal Protestantism, apart from
occasional concessions to modern archeological discovery (as in the
well-written introduction to Psalms, in which the writer comes out clearly
for Davidic authorship of at least a few of them, and casts doubts upon
Maccabean composition of any of them). It is rather strange that such a
modern translation failed to adopt the modern usage of capital letters for
pronouns referring to Deity (although of course “Church” is
capitalized!); nor did it see fit to use quotation marks, in violation of
universal modern practice. Only a reader of professional training will be
equipped to use this Jerusalem Bible with profit, capitalizing on its
virtues and avoiding its errors and its antisupernaturalistic bias.

Apie tai, kokiomis Biblijomis versdamas naudojosi Kavaliauskas, rasi
Aliulio liudijimą Aiduose. Štai citatėlė:"Brolių pravoslavų "Novyj
Zavet" mums rodė, kaip Šventojo Rašto kalba gali būti drauge paprasta,
ir iškilni, ir glausta. Šį bendrą priminimą dėjomės į širdį..."
..... Taigi Novyj Zaviet išleistas valdant patriarchui Aleksej II. O apie
Aleksej II uodegėlę nesi girdėjusi? Tad įsivesk tik tuos du žodžius
į googlą - Aleksej II ir kgb. Reikia bent truputėlį galvoti,
AbreKadabre. Niekuom tau negalėsiu padėti - jei negalvosi, matysi
uodegėles ten kur jų nėra ir nematysi, ten kur kur jos aiškiai
maskatuojasi tarp kojų :) 

-- 
Komentuoju straipsnį http://www.culture.lt/lmenas/?st_id=20093