Tema: Re: Pafleiminkim - automobiliai ir susireiksminimas
Autorius: Laimis
Data: 2016-02-21 23:31:35
Bronco rašė:

> Šitą dalyką aš išnagrinėjęs, ir viskas Lietuvoje puikiai įmanoma. Jei
> "statistinis pilietis" nesugeba turėti tiek pajamų, kad galėtų nuomoti
> "statistinį būstą", tai jo greičiausiai laukia fail'as abiem atvejais.

Pinigai turi savo kainą ir ji dabar yra pigi. Ji apskritai yra gana
nedidelė ilguoju laikotarpiu, net ir turint omenyje vidutines 3-4%
palūkanas ir infliaciją. Labiausiai kainuoja laikas, tavo laikas. Tai
kodėl manai, kad imdamas paskolą suteiki naudą tik kitiems (išmeti
pinigus į balą)? Visų pirma suteiki naudą pats sau. Kaip ne kaip, tai
yra investicija, o žvelgiant į Sodros biudžeto skylės dinamiką,
gyventojų skaičiaus mažėjimą, tai pensijinės perspektyvos — niūrios,
švelniai tariant.
Imkime vidutinį atvejį: esmingesnis nuosavas įnašas ir paskola bankui
versus nuoma. Dabartinės nuomos kainos yra didesnės, nei banko įmokos.
Neatsimenu, kad kada būtų buvę kitaip.
Gerai gyventi norisi (ir reikia) šiandien, jei tik gali sau tai leisti,
o ne po 20-30 metų, pensijoje sumanyti pirkti būstą (visą gyvenimą
taupiau ir sutaupiau! o kam tu sutaupei, jei naudos/džiaugsmo jau
nebenusigriebsi, nes didesnė geriausių gyvenimo metų dalis jau prabėgusi?)
Sėslumas, prisirišimas prie aplinkos (socialiniai ryšiai, mokyklos,
draugai ir pan.), savo kampo kūrimas/puoselėjimas, daiktų kaupimas
versus vojažai (kas kelis-penkis metus) persikraustant? Už ką realiai
dar ir moki daugiau, nei išmokėdamas paskolą bankui?
Ne, aš tokio vojažinio gyvenimo jau nebenorėčiau. Studentiškuoju
laikotarpiu ir iš karto po jo  — labai OK, bet esant vidutinio amžiaus,
turint šeimą...
Dar galima būtų suprasti, jei būtų įsivyravusi nuomos kultūra (ji
Europoje formavosi bene amžių), išvystyti nuomos standartai, ji realiai
būtų įmanoma (garantuojama) dešimtmečius. Sostinės nuomos kainų dinamika
ir charakteris (sezoniškumas, balansavimas ant paklausos viršūnių,
priklausomybė nuo burbulų) vargiai palyginama su globalaus stabilumo
palūkanų dinamika.