Tema: Re: Aktyvių mamų sambūrio (AMS) iniciatyva duoti LR teisman?
Autorius: Jonas Sergejenka
Data: 2010-04-28 17:15:34
Taip, kaltas, kai skaičiau visą ataskaitą prieš gerą mėnesį, tai gal ir mačiau tą antrą lentelę (išdetalizuotą). O vat dabar ją pamiršęs buvau.
minvalda neblogai ten paskaičiavo, man irgi gavosi ~100mln per mėn.
Beje, nemaniau, kad "ligoniams" toks šuolis gavosi, nuo 500mln 2007m., iki ~800mln 2009m.

Kas man labiausiai kliuvo su tom mamytėm - 2007m. išmokos sudarė tik 29.5%, o 2008m. - jau 45.8%. Ir šuolis toks neblogas - no 277mln, iki 772mln., t.y. 500mln.

Pataisykit, jei klystu, bet 2007metais juk irgi buvo išmokos mamoms, auginančioms vaikus iki 2 metų? O kaip dėl demografinio sprogimo? Kažkas minėjo, 2009 metais gimė 36k vaikų. Tarkim 2008 irgi panašiai, o tai 2006-2007metais sakysit gimė tik po 12000 vaikų? Nes išmokų suma 2007-> 2009 metais pakilo daugiau nei 3 kartus!!!

Taigi realiai aš apie tai ir šneku - jei 2007 metais mamytės dar gaudavo daugmas "pagal nuopelnus", tai 2008-2009 jau užvirė tikra košė su tais algų pasididinimais, ir piktnaudžiavimas tvokstelėjo visiems.

Į klausimą "ar 1500Lt yra daug mamai su vaiku" aš atsakysiu kitaip, hipotetiškai manydamas, kad 2007m. buvo auginami irgi apie 60 tūkst vaikų:
- ar 2007 metais 277mln/60tūkst = 385Lt/mėn mamai su vaiku buvo daug ar mažai? Ar išgyveno?

------------------
O kadangi tokia vidutinė išmoka yra tikrai nenormaliai maža, suponuodamas, kad minimali turėtų būti apie 650Lt į rankas (nuo 800 minimalaus užmokesčio), o visa kita - tik pašalpos 99Lt dydžio, dar šiek tiek paspekuliuosiu matematikoje:

650*x + 99*y = (277mln  / 12mėn), kur
x+y = 60tūkst;
atmesdami tuos 100% ir 80% skirtumus pirmamečiams, antramečiams, suvidurkiname:
- 31 tūkst vaikų gavo 650Lt/mėn = (20.15mln/mėn),
- 29 tūkst vaikų gavo tik pašalpą 99Lt/mėn (2.87 mln/mėn)

Svaigstam toliau: tegul bus taip, kad 2008-2009 metais buvo panašus santykis mamų, kurios nedirbo iki gimdymo, ir gavo tik pašalpą.

(XXXLt * 42 tūkst vaikų) + (99Lt * 38 tūkst. vaikų) = (1121.6mln / 12 mėn).
Gauname XXX = 2135Lt/mėn.

Palyginame - 2007 metais tos, kurios dirbo iki išėjimo - gavo po 650Lt/mėn. 2009 metais jau po 2135Lt. Padidėjo algos oficialios? :)))

J.