Tema: Re: Aktyvių mamų sambūrio (AMS) iniciatyva duoti LR teisman?
Autorius: Jonas Sergejenka
Data: 2010-04-23 12:40:50
Matai, net tavo požiūris į valstybę - kaip į parduotuvę, kurios savininkai - NE TU.
Tavo manymu - jei parduotuvės buhalterė sumaišė kainas, ir ant dešros užklijavo "1.59Lt už kg" - tai ji pati kvaila, ir tu sėdi laimingas apsirijęs.

BET.
Valstybė - ne parduotuvė. Ir bendrasavininkais esame mes visi. Taigi čia daugiau neša į "atėjau prie mūsų pardės seifo, radau atidarytą - patys kalti. Pasiėmiau porą gabalų. Aišku, dėl to reikės mums visiems savininkams padengti nuostolius - tai yra visiems solidariai susimesti po 12 centų. Bet tai px, primesiu aš tuos 12 ct, svarbu 2 gabalus jau turiu kišenėje, atiradusius iš dangaus".

Taigi, tarkim tu ir kažkas tik 2 savininkai. Abu kišenėje turite po 5kLt, seife guli 2kLt.
Ateini vakare - siefas atidarytas. "Pasiskolini" iš to "savo" seifo 2kLt.
Tam, kad padengti nuostolius - kitą dieną reikia abiems susimesti po 1kLt.
Tu galutiniame rezultate tu sėdi su (5+2-1) = 6kLt, tavo draugas bendrasavininkas sėdi su (5-1) = 4kLt.

Tu man vaizdžiai dabar papasakok, iš kur atsirado tas 1kLt perskirstymas iš tavo draugo kišenės į tavo kišenę? Čia už tuos nuopelnus, kad tu RADAI atidarytą seifą? Čia tipo "pamoka ateičiai" (aliuzija į tavo argumentą "mano vaikai ateityje atneš naudą valstybei")? O jeigu ir tavo parduotuvės bendrasavininkas augina vaiką, tai jis dabar turės irgi pakartoti tai, ką tu padarei - analogiškai vėl nupyzdinti iš bendro seifo, tam, kad išsilygintų?

Problema ta, kad ne visi turi vienodas galimybes (ir sąžinę) pyzdinti iš to jūsų bendro seifo pastoviai. Nes jei visi būtų tokie, kaip tu - tai viskas išsilygintų. Tavo gaunama nauda tau kirstų per kuprą didesniais mokesčiais (kas dabar ir atsitiko). Tačiau tuo atveju, jei kažkas elgiasi sąžiningai, tai naudos negauna, o gauna tik papildomą krūvį.

Viskas taip gerai, kaip manai?

J.