Tema: Re: Aktyvių mamų sambūrio (AMS) iniciatyva duoti LR teisman?
Autorius: T:\)
Data: 2010-04-23 16:08:24
Jei jau buti teisingais, tai gauna du metus ir ne 100 proc (pagal sena uz antrus metus, pagal nauja uz abu).
Jei gilintis dar daugiau - tai yra draudimas, kur viena puse moka imokas, kita puse isiparaeigoja moketi sutartas ismokas atsitikus draudiminiam ivykiui. Jei ivykis neatsitiko, imokos negrazinamos. Ismokos dydis priklauso nuo sumoketu imku dydzio.
O jie pasigilinus dar daugiau - reiktu isskaiciuoti is atlyginimu tiems, kurie sukure tokia draudimo sistema. Jei tai buti privati bendrove, draudimo vadovybe lektu is pareigu su vejeliu, kad nustate taisykles (sudare draudimo sutarti), kai neproporcingai maza imoka gali garantuoti didele ismoka. Ir zinoma padulkinti tuos kurie isviso nedirbo o gavo ismokas (tie kas dirbo, tai bent jau per buvusius ir busimus laikus greiciausiai sumokes pakankamai imoku, o tos kurios tik fiktyviai dirbo, greiciausiai ir siai dienai nei dirba nei planuoja dirbti).
Jei kas klaustu mano nuomones - vidurkis is 12 menesiu, plius garantijos is valstybes puses mamoms, kurios gimdo jaunos ir neturi pakankamo draudimo stazo (imho skaiciuoti draudziamasias pajama nuo vidutinio du). Toliau kompensuojama po 75 proc draudziamuju pajamu. Maksimalios draudziamosios pajamos 3 vidutiniai draudziamieji dydziai (2010 apie 3 klt). Uz vienu metu gimusiu vaiku skaiciu ismoka nedidinama (arba didinima max 50 proc, nes tai draudimas negautoms pajamoms kompensuoti, o ne vaiko islaikymui). Neziurint deficitu ir kitu neigiamu aplinkybiu, motinystes draudimas yra vienintele reali priemone skatinanti vaiku gimstamuma, todel jis ir ateityje turetu likti skatinantis, o ne ribojantis. Jei ziureti, kad 2009 metais, kuriais sakyciau vaiku gimdymas turejo palankiausiais aplinkybes, gimusiu/mirusiu santykis buvo neigiamas -5,4 tukst. Po 30 metu tai butu apie 160 tuks minusas. Ar bus kas mums pensijas mokes? :)

T:)