Tema: Re: Inamis
Autorius: Romas Z.
Data: 2009-12-20 18:11:53
6.614 - kai tvarkingai moka ir laikosi kitų pareigų.

6.610 - nieks ir nesiginčija. Čia nuomininko saugumui. Greičio viršyti irgi negalima. Tai vairuotojo ir keleivių
saugumui. Stengiuos kiek įmanoma jo neviršyti. Bet kartais, kaip sakoma, "desperate times call for desperate measures",
todėl, jei diedui nusišvilpt ant sutarties, bobai gali būti nusišvilpt ant CK, nes tai, kaip teisingai pastebėjo Linas,
tai galūtiniame rezultate būtų labiau "cost-efficient" nei laikytis visai ne tokiems atvejams sukurtos tvarkos.

Bet čia labai užsiciklinom ties CK.

Pažiūrėkim į šitą reikalą plačiau. Kaip Konstitucinio teisėjai prie kavos puodelio. Turime turinį ir turime formą.
Formą baisiai gina Laimis. Viskas pagal raidę. Laimiui pritarčiau visom penkiom, jei situacijos turinys būtų toks:

Laimis išnuomoja Romui butą, susitaria žodžiu, neribotam laikui, gauna pinigus. Romas moka sąžiningai, kiekvieną mėnesį,
sumoka visus mokesčius, net pakeičia laiptinėje lemputę ir sveikinasi su kaimynais. Vieną negražią dieną Laimis
paskambija Romui ir Grybauskaitės tonu liepia per 24 val. dingti, nes uošvienė pardavė butą ir nuo rytojaus ji gyvens
tame bute. Tai va tokiu atveju Romas nusipirktų CK, BK, ATPK ir EŽTT praktiką, įsivestų į "speed dial" 112 numerį, banke
pasiimtų nuomos mokėjimų išrašą, pasirūpintų susipažinti iš arčiau su kaimynais. Tokiu atveju Romą gintų ir valstybė
policijos bei teismo pavidalu, ir o.law grafomanai. Nes sutartis buvo galiojanti, abi pusės vykdė įsipareigojimus, ir ji
nutraukiama pažeidžiant ir teisėtus lūkesčius, ir CK, ir daug kitų kriterijų. Tada forma atitiktų turinį.

Deja, šiuo atveju turinys yra toks:

Diedą čia visi vadinate nuomininku. Joks jis ne nuomininkas. Sutartis negalioja nuo to momento, kai išseko tie 450
lituoklių. Diedas nemoka, neketina mokėti ir, pagrįstai manau, neketino mokėti nuo pat pradžių (čia esmė, kurią visai
realu įrodyti teisme, jei toks būtų). Jis elementarus sukčius, bandantis naudotis teisėmis, kurios skirtos nuomininkui,
tačiau jis NĖRA nuomininkas. Jo veiksmai kvalifikuotini pagal BK 186 straipsnį (turtinės žalos padarymas apgaule). Jei
aš pažadu iš tavęs pirkti butą, bet nesumoku pinigų, aš netampu buto savininku vien savo pažadu. Jei nusiperku Ežį už 10
LT, aš netampu abonentu ir neturiu teisės prabazarinti dar 1000. Šiuo atveju visos CK normos yra tik priedanga,
piktnaudžiavimas teisėmis, kurių pagal įstatymo dvasią diedas realiai nė neturi.

Todėl šiuo atveju diedo gynimas ir mojavimas CK yra formos iškėlimas prieš turinį, taip iš esmės prieštaraujant tikrajai
įstatymo dvasiai ir įstatymo leidėjo (kuris yra visų mūsų atstovas) valiai.

Vienintelė problema, kad čia turime du fizinius asmenis. Jei viena iš šalių būtų valstybė, būtų kitaip.
Geras pavyzdys būtų mamytės. Remiantis įstatymo forma, visos jos turi gauti paskutinių trijų mėnesių vidurkį. Valstybė
taip nemano, nors pati priėmė tokį įstatymą. Kaži kodėl?