Tema: Re: Sukciavimas?
Autorius: Romas Z.
Data: 2009-12-04 01:46:44
„Įstatymų spragą“ suprantu taip:

Norminis teisės aktas: visi turi mokėti 50 proc. mokesčius.
Specialusis teisės aktas: jei tavo bobulės abi kojos kairės, tu turi mokėti 10 proc. mokesčius.

Nu tai visi supras, kad galima bobulei padaryti kanopos persodinimo operaciją ir nemokėti mokesčių.

Čia ir būtų „spraga“, nes:

1) ne iki galo įgyvendinami teisės akto tikslai (įstatymų dvasia netampa kūnu arba tampa ne visai kūnu arba viena kūno
vieta) – tikslas, tarkim, buvo padėti kai kuriems anūkams, kuriems nenusisekė gyvenimas, bet kurių giminaitis sėdi
Seime;

2) nenumatomi galimi proaktyvūs veiksmai, kurių išdavoje sukuriamos nustatytos sąlygos, siekiant visiškai kitų tikslų,
kuriuos įrodyti be galo sunku (bobulei buvo gerai normalios kojos, bet anūkas pažadėjo atiduoti pusę sutaupytų mokesčių
ir kompensuoti išlaidas avalynei, nu tai xrien snim, amputuosim ir prisiūsim donoro), panašiai kaip buvo su VP ir
invalidais.

Tačiau formaliai „spraga“ nereiškia, kad kažkas pažeidžiama – tiesiog nepasiekiami tikrieji teisės akto tikslai arba
jais imama piktnaudžiauti (kilnojamo nekilnojamo turto atveju).

Galutinis rezultatas – gudresni ir turintys sukalbamesnes bobutes gyvena geriau už bobučių neturinčius, pykčiai, ginčai
o.law, siūlymai nupirkti bilietus, visuomenės susipriešinimas ir t. t.

Mamyčių atvejis idealus „spragos“ pavyzdys – 99 proc. mano pažįstamų mamyčių pasididino (nes apsimokėjo už tai sumokėti
ir 2 metus drožti bankomatą), tačiau tai buvo proto ribose ir jos vis dar laisvėje vaikšto.

Beje, pritarsiu Domui – kitur (į vakarus, aišku) valstybė su piliečiais cackinasi tik pareigūnai mandagesni.