Tema: Re: Darbo kodekso liberalizavimas - baudziavos pradzia?
Autorius: RaR
Data: 2011-11-10 21:13:06
Nei Hitleris, nei jo partija nė vienuose rinkimuose taip ir nesurinko
daugumos, o tapęs koalicinės vyriausybės kancleriu labai greitai įvedė
diktatūrą. Apie bolševikus ir rinkimus iš vis nėra ko kalbėti -
paprasčiausias perversmas. Sakyčiau, diktatūros ateina ne tada, kai
žmonės aktyviai dalyvauja politikoje, o kai ja nusivilia ir nebemato
didelio skirtumo kas bus valdžioje. O kai jau kuri grupuotė užgrobia
valdžią, turint jėgos struktūras ir propagandinę mašiną yra tam tikrų
metodų, kaip priversti paklusti daugumą. Ir netgi mylėti.

O referendumai, mano nuomone, yra labai gerai ta prasme, kad ugdo žmonių
pilietinę atsakomybę. Jie negali kažką išrinkti, o po to nusiplauti
rankas ir bambėti kokia valdžia kvaila ar negera. Jiems pateikiamas
labai aiškus klausimas, ir patys turi nuspręsti ką pasirinkti. O blogai
pasirinkę negalės nieko kaltinti (tipo apgavo, nepateisino pasitikėjimo
ir pan.). Ir kartą, kitą priėmę kvailą sprendimą, kitą kartą jau
objektyviau įsigilins į problemą, gal pasiklaus ir protingesnio žmogaus
paaiškinimo ar patarimo.

Štai Šveicarijoje labai daug klausimų sprendžia referendumu. Dažnai
siūlomi ir dalykai, populiarūs vakaruose, bet kurie smarkiai smogtų
šalies ekonomikai ar dar kažkam. Ir tie dalykai ten nepraeina.

O su ES - tai vyksta tipiškas biurokratinio aparato plėtimasis ir
centralizacija. Mano nuomone, centrinei valdžiai tiek ES, tiek
valstybių, tiek miestų lygyje reikia palikti tik tas funkcijas su
atitinkamai finansais, kurių be jų smulkesni vienetai negali atlikti. O
visą kitą palikti savivaldai. Kai žmogus valdo jam šimto kaimynų
patikėtus pinigus, piktnaudžiauti ir vogti yra žymiai mažesnės
galimybės, o ir to mastai mažesni, nei kad kai žmogus valdo iš milijonų
ar net iš šimtų milijonų surinktus pinigus. Bent jau šimtą kontrolierių
galima papirkti iš milijonų surinktais pinigais, o šimtą tų pinigų
savininkų - nebent užhipnotizuoti.

Anyway, ES tokia, kokia yra, panašu žlunga. Ir pagrindinė to priežastis
- kad nebuvo klausiama piliečių kokia kryptimi ir kokiu greičiu eiti, o
bandoma jiems primetinėti savo valią.