Tema: Re: Darbo kodekso liberalizavimas - baudziavos pradzia?
Autorius: RaR
Data: 2011-11-04 21:09:03
Nesikišu į diskusiją, tik kelios pastabos.

Nežinau ką turėjai omeny kalbėdamas apie Katarą kaip stebuklų kraštą,
bet pagal kai kuriuos šaltinius Katare vienam gyventojui tenka
didžiausias BVP vienam gyventojui pasaulyje, Liuksemburgas antras, pagal
kitus šaltinius jie apsikeitę vietomis.

Pateikti SSSR, Šiaurės Korėjos, Kubos nedarbo duomenis nėra jokios
prasmės, nes ten nėra rinkos ekonomikos. Kai kurių Afrikos ir pan.
valstybėlių duomenų patikimumą irgi sunku įvertinti.

Taip pat ir išsivysčiusių rinkos šalių, kuriose nedarbas mažesnis už 2%,
fenomenus reikia vertinti rezervuotai, nes dažniausiai tai nedidelės
valstybės, turinčios kokias nors ypatingas sąlygas.
Kelių procentų nedarbas vieną vertus neišvengiamas dėl to, kad yra
žmonių, nenorinčių dirbti ir sugebančių pragyventi be darbo, kitą vertus
keleto procentų norinčių dirbti, bet neturinčių darbo žmonių palengvina
naujų įmonių kūrimą, esamų plėtimąsi, pagaliau sudaro sveiką
konkurenciją dirbantiesiems. Bet ne 15% - tai rodo rimtą ekonomikos
negalavimą, darbo vietų stygių, nepilną šalies darbo jėgos potencialo
išnaudojimą.

Šiaip ir to nedarbo lygio metodikų įvairių yra. Bene objektyviausia
laikoma ta, kuri vertina nedirbančių ne didesnį nei tam tikrą laiką ir
aktyviai ieškančių darbo žmonių skaičių. Ir tas aktyvumas turėtų
neapsiriboti užsiregistravimu nedarbo biržoje.