Tema: Re: Darbo kodekso liberalizavimas - baudziavos pradzia?
Autorius: RaR
Data: 2011-11-02 15:31:22

> Nesutinku su shita vieta:
>
> "Lietuvos darbuotojams ir demografinei situacijai nieko gero".

Su demografine situacija viskas aišku - jei daugiau išvažiuos
darbuotojų, gyventojų Lietuvoje mažės sparčiau. Dėl gerumo tai, aišku,
subjektyvus kriterijus - pasilikusiems daugiau gyvybinės erdvės, galbūt,
pigesnis NT.

Mažesni atlyginimai ir pigesnė darbo jėga - vėlgi subjektyvus tas
gerumas. Jei sugebi užsidirbti daugiau pinigų ar juos uždirbi
turtingesnėje šalyje - čia būsi didesnis ponas. Taip pat ir turtingesnių
šalių gyventojai čia jausis. Bet tas mažesnį atlyginimą gaunantis
darbuotojas galės mažiau pirkti importinių prekių, važinėti į užsienį ir
pan.

Be abejo, neteisinga kad danas ir indas už tą patį darbą gauna dešimtis
kartų besiskiriantį atlygį. Visa tik, nors tas atlyginimų vienodėjimas
labai patinka indui ir visai patinka produktą perkančiam amerikonui, jis
labai nepatinka tam danui. Juk tokį jo atlyginimą didele dalimi sukūrė
ekonominė dviejų pasaulių tarpusavio izoliacija, tad norėdamas ir toliau
uždirbti 10 kartų daugiau už indą, jis turės tapti 10 kartų už jį
geresniu. Kaip bežiūrėtum, kiekvieno proceso metu atsiranda savi
pralaimėtojai.

> Papasakok, kaip tai atrodo man nusipirkus salone Japoniska automobili.
> Nupirkus bet kokia uzsienietiska preke sumazeje litu kiekis apyvartoje?
> O paslauga?

Be abejo - jei litai galiausiai atsiduria Lietuvos banke, jų apyvartoje
sumažėja. Turi 70 000 LT, t.y. jie Lietuvos banko paleisti į apyvartą.
Už juos perki automobilį, pardavėjas banke išsikeičia litus į valiutą,
kad atsiskaitytų su gamintoju. Galiausiai iš LB išimama valiutos už 70
000 lt, o į jį grąžinama, t.y. pašalinama iš rinkos 70 000 lt. Valiuta,
išimta iš LB rezervo, keliauja į Japoniją. tas pats su visomis prekėmis,
paslaugomis ir pan.