Tema: Re: Darbo kodekso liberalizavimas - baudziavos pradzia?
Autorius: RaR
Data: 2011-11-02 14:24:47

> Tai tada gaunasi, kad bet koks konkurencijos ribojimas geris? Ar darbo
> jegos atveju jau gerai, o vat jau kai reikia rinktis - pirkti vokiska
> automobili ar Rokiskio remonto mechanines gamyklos tvarini - jau
> negalima riboti? Tai jei draudziame darbo jegos importa, bukime
> nuoseklus - drauskime ir jos rezultata ivezti. Isivaziduoji kiek darbo
> vietu atsirastu, jei pas mus butu tik tautinis automobilis/traktorius
> leidziamas. O dar kompiuteris....

Tu užmiršai apie ką diskutuojame. Aš tik teigiau, kad darbuotojui
padidėjusi darbo jėgos pasiūla yra blogai, nes ji muša jo darbo kainą.
Taip pat ir visiems kitiems - prekybininkui ir gamybininkui padidėjusi
konkurencija taip pat yra blogai, nes muša jų pelną. Čia nieko neteigiau
apie tai, kaip padidėjusi konkurencija veikia ne dalyvaujančius toje
konkurencinėje kovoje, o besinaudojančius jos dalyvių paslaugomis -
jiems, be abejo tai gerai.

Į diskusiją įsikišau su šia fraze:
"O dėl darbo rinkos atvėrimo trečiųjų, ne ES šalių gyventojams, tai,
aišku, Lietuvos darbuotojams ir demografinei situacijai nieko gero.
Stabdys atlyginimų kilimą, didins emigraciją ir skatins skurdesnių
šalių, todėl, greičiausiai mums mažiau priimtinos kultūros žmonių
imigraciją."

Su kuria vieta tu nesutinki? Ar prieštarausi vienam esminių ekonomikos
dėsnių, kad padidėjusi pasiūla paprastai numuša kainą? Šiuo atveju
padidėjusi pigios darbo jėgos pasiūla numuštų lietuviškos darbo jėgos
kainą ir visiškai akivaizdu, kad esant dideliam nedarbui bei galimybei
išvykti dirbti į turtingesnes šalis, emigracija didėtų. Čia
nesamprotauju apie tai geri ar ne tie procesai pasauliui, Lietuvai, tau
ar man.

> Tai laikom, kad litu pirkejas durnius?

Privatus litų pirkėjas nei durnius nei protingas - jei jam reikia, jis
juos perka. O LB privalo supirkti litus pagal įstatymą. Jis irgi nei
durnius nei protingas - paprasčiausia valiutos keitykla. Kai LB nuperka
valiutos, jis į rinką paleidžia papildomus litus. Kai LB už valiutą
nuperka litus, tie litai išnyksta iš apyvartos. Jei visi parduotų visus
litus Lietuvos bankui, išnyktų ir litai apyvartoje ir LB valiutinis
rezervas. Todėl kai baltarusis litus išsikeičia į dolerius ir juos
išsiveža, o komercinis bankas savo ruožtu tuos litus iškeičia į dolerius
Lietuvos banke, tie litai tiesiog išnyksta iš apyvartos.