Tema: Re: Darbo kodekso liberalizavimas - baudziavos pradzia?
Autorius: RaR
Data: 2011-11-02 10:23:41

2011.11.01 23:37, Linas Petkevičius rašė:
> [...]
> . Algas siuliau neblogas manau. Fig vam - uz kapeikas nedirbsim.
> Nuvaziavau į gretima kaima, kuris jau uzsienyje. Susiradau baltarusiu
> seima, preliminariai viska sutarem. Dirbs daug pigiau nei tautieciai
> plius speju bus lojalesni. Klausimas - kam nuo to blogiau? Tie lodariai,
> kuriems siuliau darba vistiek nebutu dirbe mano pasiulytomis salygomis.
> Uz brangiau as ju samdes nebuciau, reiskia naujos vietos nebutu buve
> sukurta. Kaip galima sakyti, kad baltarusiai uzims ju darbo vieta, jeigu

Jeigu tau nelabai reikėjo tų darbininkų, darbo vieta nebūtų sukurta
nesant galimybės įsivežti baltarusių. Jeigu tų darbininkų reikėjo labai,
būtum mokėjęs ir daugiau. Kažkada prisikaupus darbų turėtum vis vien
kažką samdyti, vadinasi potencialiai koks nors Lietuvos lodarius (ar ir
koks auksarankis, jei kaina būtų pakankamai pakilusi) prarado savo uždarbį.

Bet kuriuo atveju, jei galėtum bet kokiam darbui samdyti pigesnį
baltarusį, darbo užmokestis kristų praktiškai visose srityse. Vargu ar
būtų sukurti tokie įstatymai, kad galėtum samdyti užsienietį, tik
įrodęs, kad Lietuvoje neradai kas dirbtų tą darbą už padorų užmokesti. O
ir kaip kiekvieno darbo atveju įvertinti, koks tas užmokestis yra "padorus"?

> Sakai atvezk i Lietuva zymu kieki gydytoju -
> kris gydytoju kaina? O jei ju atvezti 1000 arba 10.000? Jei Lietuvoje
> dabar gydytoju algu biudzetas yra X ir dalijasi ant Y gydytoju -
> vidutine alga yra lygi X/Y. Labai abejoju, kad po tokio importo vidutine
> suma tenkanti gydytojui bus X/(Y+10000). Manau, kad X irgi padides.

Na tai elementaru - atlyginimo kritimas priklausys nuo to, kiek tų
pigesnių tu pridėsi prie to Y. Kuo daugiau pridėsi prie Y, tuo labiau
tie atlyginimai kris.

Šiaip jau ir tas X nesant gydytojų trūkumo sumažėtų. Nesant gydytojų
trūkumo dažnoje ligoninėje nemaža dalis to dabartinio X eidavo
administravimui, baldams ir įrangai (ne visada būtinai reikalingai ir už
padorią kainą) ir dar daug kam.