Tema: Re: D.Grybauskaite siulo numatyti "Sodros" "grindis"
Autorius: Alvidon
Data: 2009-09-18 15:05:26
Apie "valstybės" termino apibrėžimą aš jau rašiau.
Klausimus apie pėdsaką istorijoj (nu ti kokios piramidės/
šventovės/tvirtovės/miestai iš to 1000 metų iki krikšto, ir
apie aprašus arabuos/rusuos/bilekur apie didžiai pažengusius
mokslus bei menus) aš jau irgi klausiau. Kur atsakymai ?
Kodėl aš turiu pradėt manyt, jog buvo Lt teritorijoj kažkas
Romos vertas ? Kauno tvirtovė negroja - jin atsirado kai
jau išlindo konfliktai su apkrykštytais kaimynais, ryškiai
to įtakoj statyta ir neišvengiamai jų specų pagalba (iš lenkų,
gudų ar kokių švedų nusipirko inžinierius), ba nėr ti kažkas
"grynai tautiško, tik čia paplitusio", o visgi tai hitech'as tuometis,
kaip rusai visą elektroniką nuo vakarų kopijavo, taip ir lietuviai
(ir tikrai ne tik lietuviai) mūrinę statybą iš kaimynų perėmė, kurie
savo ruožtu iš Romos paveldėjo šį meną. Lenkai su gudais irgi
taip pat, tik kokiu šimtmečiu anksčiau - čia pvz..
Jei apskritai žiūrėt į laikotarpį po Romos žlugimo tai IMHO
tik du pradai/centrai matosi: exRoma (įskaitant Bizantiją) ir
kiek vėliau vikingai, kurie ir suformavo musie šiuolaikę Europą.
Kodėl būtent vikingai patapo jėgos centru - man pačiam mislė.
Tarp kitko: o kodėl Lt ne vikingų sukurta, kaip kad pvz. Kijevo
Rusia, o pati iš savęs formavosi ? Ar kad vikingams musų protėviai
malkų atkrovė, ar kad vikingams nieko naudingo Lt pelkėse/miškuose
nebuvo ?