Tema: Re: D.Grybauskaite siulo numatyti "Sodros" "grindis"
Autorius: Doc
Data: 2009-08-10 15:28:35
Neteisingas palyginimas. Jei dauguma manytų, kad smurtas prieš žmogų yra
teisingas veiksmas, tačiau tuo pačiu metu nemanytų, kad smurtas prieš juos
pačius yra teisingas, jų manymas būtų objektyviai klaidingas, kadangi jie
turėtų du įsitikinimus, prieštaraujančius vienas kitam, taip pat vienas iš
jų įsitikinimų prieštarautų objektyviai realybei.

Žmogaus gebėjimas vertinti veiksmus kaip (ne)teisingus yra žmogaus smegenų
veiklos ypatybė, panašiai kaip kad žmogaus gebėjimas girdėti garsus yra
žmogaus klausos aparato ypatybė. Šios ypatybės visiškai nepriklauso nuo to
ar konkretus žmogus jas sąmoningai suvokia ar ne, jos tiesiog yra. Jei kas
nors teigtų, kad absoliuti dauguma žmonių garsų negirdi (ypač jei dar tuo
pačiu metu pripažintų, kad jis pats garsus girdi), jo teiginys būtų
objektyviai klaidingas, t.y. prieštarautų realybei beigi kitam jo paties
teiginiui. Su teisingumu yra lygiai tas pats.

--
Doc