Tema: Re: D.Grybauskaite siulo numatyti "Sodros" "grindis"
Autorius: Alvidon
Data: 2009-09-01 17:19:19
Piliakalniai - ne valstybės požymiai. Kiekvienam tulpiniui piliakalnio
reikėjo, kad nuo kaimynų apsigint. O Kauno pilį statė vietiniai
žemdirbiai, vadovaujami importruotų specų (visgi XIVa. jau buvo),
Lietuva kaip valstybė jau virš šimtmečio turėjo (krikščioniška
valstybė, bent jau formaliai :)).
Apskritai visa mūrinė statyba Europoj iš esmės nuo romėnų prasidėjo,
anys buvo genialūs šioj srity, nu o kadangi Roma savu laiku valdė
didžiumą Europos... Na bet arti baltų romėnai niekad nebuvo,
o Lt gyventojams visa ta mūrinė statyba nelabai ir aktualu buvo
(miškų kraštas, statybai tinkamo akmens kaip ir nerasta, vargti
su molinėmis plytomis, kai aplink miškai...). Tarp kitko, LDK
berods vienintelė Eu valstybė, kur mūrinė statyba ne nuo bažnyčių,
o nuo pilių prasidėjo (nu nelaikė medinės pilys prieš tų laikų elitinę
Eu kariauną - kryžiuočius).