Tema: Re: Darbdavys stebi darbuotoju kompiuterius
Autorius: Laimis
Data: 2010-11-15 21:32:23
Linas Petkevičius rašė:
> Butent - tema ne apie tai kie centu darbdaviui tai kainuoja, ar koks
> jisai lohas,kad draudzia kazka. IMHO klausimas paprastas darbdavys,
> nelisdamas i purvinus darbuotojo triuskikus, pamate,kad darbuotojas
> su kompo pagalba dinderi musha. Be filosofiju ir nuejimu i lankas,
> kas tai - darbuotojo teisiu pazeidimas, nes darbdavys jo neispejo,
> kad kompas ne dinderio mushimui, ar visdelto teisetas najiezdas ish
> darbdavio puses?

Kad najiezdas būtų teisėtas dar reikia pasistengti, o ne pagal paniatkes
pafilmuoti, pasekti...

Nesiruošiu būti tavo pardavėjų atstovo/advokato vaidmenyje, tačiau:
jos neabejotinai turi poilsio pertraukas, tad neskiesk, kad jos negali
tiesiog sėdėti ir žiopsoti per langą. Aha, zajiec, popalsia.
Dabar supranti, kam reikalingos kompiuterio naudojimo taisyklės (ar
darbo tvarkos taisyklės; kas leidžiama ir kas ne), nes pardavėja
snukiaknygėje (ar internete bendru atveju) savo laisvu/poilsio laiku, be
tokių/jokių taisyklių nieko nepažeidžia (jei kompiuteris be apribojimų,
veikia internetas, o ir pačio darbo užduotys išplaukusiai neapibrėžtos,
pagal nurodymus ar aplinkybes -- tai pabuhalteriauti, tai paskaičiuoti,
tai ką nors pagoogle'inti, ką nors parankioti). Na, nebent pažeidžia tik
tavo paniatkes, net jei ir žodiškai išreikštas, tačiau jos gali
priklausyti nuo oro ir dar velniažin ko...
Dar bjauriau su teisine ir etine reikalo esme, jei tu įsigudrini slapta
pafilmuoti, nors to bjaurumo pakanka jau ir tada, kai slapta (aiškiai
nereglamentavęs, nedeklaravęs) tikrini komunikacijas.

Tavo (ar apskritai; paprastesniu) atveju pakaktų jau ir tiek, kad vis
dėl to atsirastų to paprastutės kompiuterio naudojimo taisyklės (turbūt
prie darbo tvarkos taisyklių), kuriose aiškiai deklaruotum, apibrėžtum
ką (paštą, naršymą, t.t.) ir kaip reguliariai tikrinsi (ar gali
patikrinti), kokiu konkrečiu tikslu (jei būtų įtarta, kad pažeidžiama
darbo drausmė, *taisyklės*, kt.).
Taigi, jei (tose) taisyklėse įrašytum, kad kompiuteriu, be atskirojo
leidimo, leidžiama naudotis išimtinai tik darbo reikalais, darbo (o ne
poilsio) metu ir kad nuolat tą tikrinsi/kontroliuosi, stebėdamas
komunikacijas, tai turbūt to ir pakaktų daugmaž teisėtam najiezdui...

Nors apie ką aš čia; tau tavo pardavėjoms toks overhead'as turbūt
pasirodys komiškas, jei tik nesukels isteriško juoko, tačiau įvertink,
kad ne visi yra (tokių) pardavėjų amplua ir tokių pardavėjų orumo...