Tema: Re: Darbdavys stebi darbuotoju kompiuterius
Autorius: Laimis
Data: 2010-11-13 23:01:53
Linas Petkevičius rašė:

> Kas kalba apie sekima? Kalba eina apie normalia imones veikla.

Asmeninės informacijos rinkimas, be įspėjimo yra sekimas. Ne?

> Vyksta normali imones veikla - gaunami duomenis, laiskai, kita
> informacija, loginamas serveriu veikimas, daromos duomenu kopijos.
> Kaip darbdavys, turiu teise manyti, kad visa imones rysio priemonemis
> gauta ir perduota informacija yra susijusi su jos veikla. Kad ja
> naudodamasis (pagal man suteiktus igaliojimus) matau, kad ji uztersta
> visokiu brudu - privacia informacija - nu tai jau atsiprasau.

Tu apsispręsk. Tai tau kameros šikane normalu, tai tau asmeninį paštą,
pan. slapta skaitinėti normalu, o dabar jau gaunasi kažkokie atmazai,
tipo: sorry, aš čia viską renku, o kad čia kažkas papuolė į bendrą
krūvą, tai aš čia nekaltas, tai čia kitaip ir negali būti...
Tai jau visiškai kitoks atvejis. Tu tiesiogiai neatsakai už tai, kad ten
papuolė asmeninė informacija. Tačiau ar tik tau nešviečia, kad už tą
informaciją nesi niekaip atsakingas ir turi teisę su ja daryti ką nori
(kada nori skaitinėti, kitiems rodyti, įrašinėti, šantažuoti)?
Ne, neturi, nes privalai tą asmeninę informaciją (asmens duomenis)
tinkamai tvarkyti pagal minėtą įstatymą.

> Koks man sutikimas reikalingas kontroliuoti darbo priemone, kuri
> negali buti naudojama asmeniniams poreikiams? Ar tu nori mane

Tai (kad kompiuteris negali būti naudojamas asmeniniams reikalams ir
kaip jis turi būti naudojamas) dar reikia apibrėžti (rašytinėmis
taisyklėmis), nes savaime tai neišplaukia.
Už tai, kad kompiuteris naudojamas asmeniniams tikslams (jei tai
neleidžiama), tu turi teisę bausti, tačiau tai niekaip nesuponuoja
teisės neteisėtai tvarkyti asmeninių duomenų.

> itikinti, kad cia galioja principas "kas nedraudziama - leidziama?".

Bandau įtikinti, kad ir darbo vietoje egzistuoja privatumas ir teisė
(įstatymai) jį gina.