Tema: Re: Fizinio asmens bankrotas
Autorius: Jonas Sergejenka
Data: 2009-08-07 14:48:06
Matai, bankų neginant, jie viską teisingai padarė pagal tuo metu buvusią situaciją. Petriukas gal irgi teisingai padarė, tik rizika buvo jo nenaudai, o jos jis ir neįvertino teisingai.

Aš tvirtinu, jog, dabar įvedus FAB ir leidus nurašyti iki įstatymo įsigaliojimo atsiradusius fizinių asmenų sutartinius finansinius įsipareigojimus, būtų pažeistas teisėtų lūkesčių principas. Teisinė valstybė niekaip negalėtų priimti būtent tokio įstatymo, nes bankai, dalindami paskolas ir užsitikrindami skolų grąžinimą, negalėjo tikėtis, jog bus FAB, leidžiantis nurašyti fizinio asmens skolas į "void". Priešingu atveju, jei bankai galėjo ir turėjo tikėtistokios situacijos, jie būtų užsiplėšę dar didesnes įmokas (rizikos premijas, draudimo nuo FAB įmokas?). Būstą juk verčia apdrausti nuo nelaimingų atsitikimų, ane? Tai būtų privertę draustis ir nuo asmeninio bankroto.
Tačiau tokių įstatymų atsiradimo nebuvo numatyta, ir reiškia jie elgėsi pakankamai apdairiai. Pakeitus kardinaliai viską - bus pažeistas teisėtų lūkesčių principas.

Geriau pamodeliuokit tą savo hipotetinį FAB projektą.