Tema: Re: lietaus vandens tekejimas ant kaimyno sklypo
Autorius: ejs
Data: 2011-07-11 12:01:28
2011.07.11 10:53, Linas Petkevičius rašė:
> Yra tik niuansas - "kaip turi buti tvarkoma". O jei vanduo taip teka
> naturaliai, be zmogaus isikisimo?

kam rūpi? Statais namą - sutvarkyk sklypą pagal reikalavimus.

> Imam paprasta pavyzdi (pradziai
> durna-durna). Per mano ir tavo sklypu viduri teka Nemunas, taviskis
> biski zemiau pasroviui. Ar as turiu imtis priemoniu, kad vanduo is mano
> sklypo nepatektu i tavo?

turi ir privalai. Nei lašas (hiperbolizuotai, jei ką) vandens nuo tavo
sklypo _paviršiumi_ negali patekti į mano sklypą. Upė priskiriama prie
natūralių vandens telkinių ir ten vandens atsidalinti nebereikia.

> Jei ne - tada imame realistiskesni. Ant sklypu
> ribos telkso kokia pelke - visiskai nenumelioruotas plotas, kur
> pastoviai toks mini karosynas. Jis ten nuo caro riuriko laiku. Mano
> sklypas kaip ir auksciau truputi, bet perkritimas ant tos balos. Manai
> irgi privalau tvarkyt? Manau ne.

jei bala užfiksuota kad ir toponuotraukoje - ji yra natūralus vandes
telkinys. Bet jei bala susidaro tik todėl kad iš tavo sklypo ją
pastoviai papildo paviršinis vanduo (t.y. jos nepapildo požeminiai
vandenys ir nepapildant paviršiniu vandeniu ji išdžiūtų)- jūs jau man
atleiskit, bet man pareikalavus vandenuką teks susirinkti arba
kompensuoti už naudojimasi mano sklypo savo vandeniui saugoti.

> Vat jei pas mane vidury sklypo bala
> telksos ir ash jis vandeni nuvesiu pas tave - tada taip - gali kelti
> bangas (ir ne vien tik toje baloje).

STR 2.02.09:2005
VIENBUČIAI GYVENAMIEJI PASTATAI
IV SKYRIUS. SKLYPO TVARKYMO REIKALAVIMAI
9. Normuojami šie sklypo tvarkymo rodikliai:
9.5.1. yra komunalinis ar vietinis lietaus nuotakynas, paviršinės
nuotekos iš sklypo turi būti nuvedamos į šį nuotakyną nuotekų išleistuvu
(-ais) [6.2.25]. Sklypo viduje paviršinės nuotekos nuvedamos į
išleistuvą sklypo lietaus nuotakynu ar sklypo reljefo paviršiumi,
latakais ir pan. [6.3.3];
9.5.2. nėra komunalinio ar vietinio lietaus nuotakyno, paviršinės
nuotekos iš sklypo turi būti nuvedamos pagal statinio projektavimo
sąlygų sąvade [6.2.2] nurodytus reikalavimus (į griovius, kanalus arba
reljefo paviršiumi į atvirus vandens telkinius ir pan.) [6.3.3].
_Draudžiama_nuvesti_paviršines_nuotekas_reljefo_paviršiumi_į_gretimus_sklypus;_

--
ejs