Tema: Re: Hamburgeris
Autorius: RaR
Data: 2010-12-15 09:55:38
"> RaR, jūs protingas žmogus, bet mane stebina jūsų nesugebėjimas taikyti bazinių ekosistemos dėsnių ŽMOGUI ir ŽMONIJAI. Kažkokia klaiki nesąmonė, kad žmogus ir žmonija save skaito, kaip >egzistuojančius už ekosistemos rėmų.

Kur aš sakiau, kad jis gyvena už ekosistemos ribų? Jis yra joje, ir jai daro įtaką, kaip ir kiti organizmai.

> Yra visiškai atvirkščiai - totalinis žemės ūkis didina gyventojų skaičių, kuris savo ruožtu reikalauja daugiau ŽU pastangų. Tada formuojasi ydingas ratas. Kadangi dabar ŽU pagamina ne tai, ką duoda gamta >(nes ilgą laiką taip buvo), bet ir gerokai daugiau, naudojant trašas, visus -icidus, krūvą žemės ūkio ir perdibim technikos, naftos ir energijos - mes de-facto žmones auginame iš iškastinių išteklių.

Čia tas pats kaip višta ar kiaušinis - kas pirmiau. Kai prisidaugina - reikia daugiau maisto, jei sugeba apsirūpinti maistu - dauginasi toliau. Aišku, svarbiausias skirtumas nuo kitų rūšių yra didesnis sugebėjimas apsirūpinti maistu, kitaip perteklius išmirtų/išsipjautų.

Šiaip mes ir skiriamės nuo kitų, kad sugebame pasiimti tai, ko nesugeba kitos rūšys. Yra bakterijų, kurios minta visokimis metalo rūdomis ir t.t. Augalai ir dumbliai sugeba maistą pasiimti iš oro ir saulės, mes dasikasėme iki anglies ir naftos. Rūšis, įvaldžiusi nišas, kuriose nėra konkurencijos, suklesti ir pasidaugina. Visi organizmai pasiima tai, ką duoda gamta, tik vieni moka pasiimti daugiau ir įvairesnio maisto, kiti to nesugeba.

Ir kodėl iškastiniai šaltiniai - tai jau ne gamta? Vykstant evoliucijai iki tų energijos šaltinių vis tiek kas nors dasikastų ir panaudotų. Dabar tai padarė žmogus, o galėjo kokios bakterijos, kirminai ar kuri nors kita beždžionių rūšis.

> Argumentai ant rankų:
>
> Year 1990 1995 2005 2007 2010
>
> Malnourished people in the world (millions) 842 832 848 923 925

Tai normalu - vis dar kažkoks procentas žmonių nedavalgo, nes tobulėjant technologijams ir didėjant gamybai žmonių dauginimasis nesustojo. Ir jei palyginsi su bendru gyventojų skaičiumi, tai pamatysi, kad badaujančių žmonių procentas pastoviai mažėja. 1990 -  842 mln nuo 5,5 mlrd. yra 15,3 proc.; 2010 - 925 mln. nuo 7 mlrd. yra 13,2 proc.