Tema: Re: Hamburgeris
Autorius: Alvidon
Data: 2010-12-14 20:37:40
Kažkokioj paralelinėj visatoj musie gyvenai (gal komunistinių pasakėlių pasauly ?).
Mėsa Lietuvos kaime buvo valgoma kasdien. Taškas. Sunku musų klimate dirbti
fizinį darbą be mėsos (be lašinių, jei jau tiksliau). O ūkį prižiūrėt - daug fizinio
darbo, traktorių tai nelabai buvo. Ir mėsa kaimo gyventojams (ūkininkams)
niekad nebuvo brangi egzotika. Gi pati auga, kokios vištos tai ir išvis už dyką
užauga, bile tik šeškai su vanagais neišnešiotų (vat vaikai ir užsiimdavo apsauga).
Praėjus kolektyvizicijos vajui tai ir Lietuvos kaime mėsos neliko beveik,
bet tai čia jau bolševikų nuopelnas. Seneliai mano turėjo 15ha, iš jų 5ha miško.
Visad laikė kelis arklius, kelias karves, avių keleta, vištų pulką (čia prie Smetonos,
bolševikai uždraudė laikyt). Avis tarp kitko tik dėl vilnos ir kailių, avienos nevalgė.
Ai, dar keleta avilių ir didelis didelis obelų sodas buvo. Šiuolaikiu požiūriu - visiškas
durdomas, visko po biški, jokios specializacijos, bet tai šiuolaikiu, tadu kitaip buvo.
Artėjant WWII sunkiau buvo parduoti atliekamą mėsą (bekonų Anglijon nebeleido
vokiečiai musie). Iš esmės klausimas buvo ne ką čia pardavus, o kaip čia pardavus
atliekamą produkciją (kitaip sakant kaip čia dar labiau praturtėt). Na bet gyvenims
tikrai nelengvas buvo, darbymety oi kaip suktis reikėjo, jokių atostogų ir išeiginių,
jokių ti darbo valandų normuotų. Yra darbas - ir darai kol padarysi, ateis žiema -
tadu pamiegosi. Daba taip tik verslinykai gyven, kol biznį įsuka (nu tik ne raumenis
kankin o nervus eikvoj).