Tema: Re: NT kainos: Lietuva - Uzsienis
Autorius: RaR
Data: 2011-11-04 14:02:40

> Žinomas latvių ekonomistas man didesnis autoritetas už tamstą, visų
> pirma. Be to, pasidomėjus galima rasti Lietuvos ekonomistų panašių
> pasisakymų, taigi, ar visi jie užkibo ant Zeitgeist kabliuko? :D

Na, ir kuo gi tas jaunuolis įžymus? Kad "Respublikos" grupės leidiniuose
propaguoja visokias sąmokslo teorijas ir agituoja Baltijos šalyse kelti
revoliucijas?

> Pinigų spausdinimas iš oro vis viena lieka spausdinimu iš oro, nepaisant
> to, kam priklauso staklės.

Koks atkaklus nenoras suprasti, panašiai besivadinančios įstaigos gali
turėti visiškai skirtingas funkcijas.

> Pritariu, kad jei 1 litą perskolinsi per 100 Jonų, tai rinkoje
> nepasidarys šimto litų, o liks tik vienas litas. O jei tai darys bankas,
> tai kiekvieno perskolinimo metu tas litas mažės keliais centais, ir
> finale šimtajam netgi neužteks. Todėl šitoje vietoje Zeisgeist'as
> klaidina Europiečius (nžn kaip iš tiesų yra Amerikoje).

Tai ir JAV, ir Europoje bankai veikia taip pat. Ir tie, kas teigia, kad
komerciniai bankai spausdina pinigus "iš oro", šitą procesą ir turi omenyje.

> Tačiau, jei sudėsim visų 100 bankų išduotas paskolas, tai galų gale vis
> viena gausim 100 litų išduotų paskolų ir 100 litų indėlių (neskaičiuoju
> šiuo atveju privalomo rezervo), kurių iš tiesų nėra, o yra tik vienas litas.

Na taip, litai yra LB, doleriai FED, eurai ECB pinigai. Ir jų yra tiek,
kiek yra išleista grynųjų (popierinių, metalinių) arba šių centrinių
bankų sąskaitose (rezervų). Visa kita - komercinių bankų ir jų klientų
skolos rašteliai, atspindintys jų įsiskolinimą vienas kitam.

> Ta prasme atskirkim du dalykus - jei Zeitgeist'e yra klaida, tai dar
> automatiškai bankai netampa geraisiais dėdėmis Semais. Nepagrįstas
> pinigų spausdinimas vis viena vyksta, nesvarbu kokioje grandinės dalyje.

Ir vėl. Centriniai bankai pinigus, be abejo, spausdina. O kodėl
nepagrįstai - juk pinigų leidyba ir yra jų funkcija, nustatyta
įstatymais. Dėl vykdomos monetarinės politikos - kiek ir kada tų pinigų
reikia išleisti, ir kada bei kiek jų išimti iš rinkos yra daug nuomonių,
bet centrinių bankų prezidentus ir vadovybę skiria šalies vyriausybės
bei parlamentai, jiems ir pavesta tai spręsti.

Aš irgi esu prieš, kad visos problemos būtų sprendžiamas didinant pinigų
kiekį. Ir apie tai čia ne kartą rašiau.

> Kaip šmaikštu.

Taigi, Centrinis bankas yra valdžios institucija, kontroliuojanti ir
prižiūrinti komercinius bankus - privačias pelno siekiančias įmones.
Mokesčių inspekcija irgi valdžios institucija, kontroliuojanti ir baldų
kombinatus.