Tema: Re: NT kainos: Lietuva - Uzsienis
Autorius: Dex
Data: 2011-10-27 10:15:33
Kad bankai dirbs dar ir primokėdami - čia žinoma absurdas. Tačiau visgi
vienas dalykas yra visiškai nesveikas skolinimosi sistemoje. Jei jau
neliečiant to, kad palūkanos yra briedas, tai bent jau galima kalbėti
apie tai, kad kintamos palūkanos yra briedas. Čia ir yra didžiausias
žmogaus api...imas, ir nereikia čia aiškinti, kad bankas ir žmogus yra
lygios pusės. Banko marža yra pastovi. Reiškia banko uždarbis nekinta
metams bėgant. O vat žmogus šiandien gal būt moka 2,5 proc., o po trejų
metų - 8,5 proc. už 40-ties metų ilgio paskolą. Na ir kur čia laisva
valia ir išankstinis sąlygų žinojimas? Čia yra grynas aferizmas
pasinaudojant žmogaus psichologija - lūkesčiais, kad ateityje viskas bus
gerai. Tokiu principu dirba aferistai. Pasinaudodami žmonių patiklumu,
pasitikėjimu, gerumu ir optimizmu.

Juk niekas niekada niekur negarantavo, kad EURIBOR po 5 metų nebus 20
proc? Bet jei tu ateisi į banką, ir imdamas paskolą paklausi tokio
klausimo, įdomu ką tau atsakys?

Tačiau šiuo atveju eiliniai bankai lyg ir nekalti, nes yra tokia sistema
ir jie taip pat paklūsta jai. Sistema - kad egzistuoja kintamos palūkanų
normos ir panašiai, jas reguliuoja centriniai bankai ir t.t. Šią
problemą gal būt būtų galima spręsta lokaliai, valstybės mastu, turint
savo vietinę valiutą, netaikant jokių II modelių, turint valstybinį
banką, veiksnų CB ir t.t. Deja tokie pasiūlymai seime greitai buvo
užblokuoti.

Mano manymu, teisinga būtų tokiu atveju, jei paėmimo momentu imami
pinigai būtų įkainuojami DABARTINIU PALŪKANŲ KAINA (pvz. EURIBOR+marža
tebūnie šiai dienai 2,5 proc.) ir tai galiotų visus 40 kredito
laikotarpio metų. Ir šios kainos neįtakotų ateinantys pinigų pabrangimai
ar atpigimai. Jei po metų pinigai tampa brangesni, dėl didesnės jų
paklausos - tai tegu ir moka tie, kurie skolinasi tuo metu, o ne tie,
kurie pasiskolino prieš n metų. Čia tas pats, kas priiminėti įstatymus
atbuline tvarka. Arba tas pats, kas žaisti loterijoje. Žaidžiantieji
loterijoje visumoje visada pralošia.

Dex