Tema: Re: mistika su taupanciom lemputem
Autorius: Laimis
Data: 2013-12-22 03:00:42
CodeC rašė:

> gal nebegerk? pasiskrolink ir paziurek ka pradzioj lyginau.
> tavo postas, kur pirma kart paminetos reflektorines lempos:
>
> On 2013.12.19 20:46, Laimis wrote:> MRT rašė:
>
>  > Jo, tik ten lygintos kapsulinės. Tegu Codec'as suranda reflektorinius
>  > 230 W halogenus su bent 8 lm/W, kai tuo tarpu tikrai galima įsigyti
>  > rasti dvylikavolčius IRC halogenus su 15+ lm/W (Philips Masterline ES,
>  > Brilliant, Osram Decostar 51 ECO)

Gal ataušk? Ar man bereikia cituoti, kaip Codec'as išsiliejo, kad 12 V
halogenai buityje visiškai betiksliai palyginus su 240 halogenais?
Juk pats pirmas išstojai paūžti, kaip tau nepatinka 12 V halogenai ir
kaip jie sucks & mustdie ir tai uždavė viso thread'o toną: tolimesnės
diskusijos gijos nuvilnijo sekant tavo pasisakymus.
Aš tik priminiau, kad 12 V halogenai, kuriais tu esi nepatenkintas (ir
kurio nepasitenkinimo pagrindu įsijungei į diskusiją) gali šviesti 2x.
Sugriuvo iliuzijų namelis, suprantu...

> nu ir jeigu be reflektoriniu namu apsvietimui tu nematai variantu, tai
> as nematau apie ka su tavim dar pesiotis. tikek kuo tiki.

Tai pas tave automobilinės? 12 V? Na tos, kurių nematai prasmės? Ir
kuriomis buvai taip nepatenkintas?

> apie jutimo subjektyvuma as tau jau rasiau. tu bukai tai neigi.
> jeigu matai wikipedijoj klaidu - pataisyk, zmones tau padekos.
> as irg prasiau, kad tu savo teorija kazkuo pagristum, nes kolkas dar
> nesigavo. labai miela skaityt saltinio rimtumo kritika, kai pats
> apskritai dar jokio nepateikiai.

Atsipeikėk Codec'ai. Kas, jei ne aš pats, tau nurodė Stivenso galios
dėsnį (beje, nelabai rimtu, wikipediniu šaltiniu). Lyg aš nesuvokčiau,
kad šviesos suvokimas yra subjektyvus ir netiesinis. Ir didžiuoju
paveikslu — logaritminėje skalėje (nors jei kimbant prie terminų, tai
galios funkcija ir dar su ženkliai varijuojančia eksponente nėra
logaritminė funkcija; tas pats Stivenso galios dėsnis apibūdina nuo
kubinės šaknies iki vos ne tiesinę priklausomybę), t.y. kompresinė
funkcija, nes visas diapazonas — stulbinantis (nuo fotoninio iki
kiloliuksinio).
Esminis dalykas yra tas, kad tu pradėjai vartytis subjektyvumu, kai
išėjo dYdelis ablomas su liumenais ir kandelomis, t.y. su fizika. Šitai
man nepatinka, nes perėjus į subjektyvumo daržą niekada tau nieko nebus
galima įrodyti, nes ožiai visada norės/galės teigt, kad nifiga (ir
dalinai jie galėtų būti teisūs, bet kas patikrintų?).
Jei pasiremti bent jau tuo pačiu Stivenso galios dėsniu, tai eksponentė
yra ~0,33/0,4/0,5+ (įvairūs skaičiai literatūroje priklausomai nuo
šviesos šaltinio ir kt. eksperimento sąlygų) iki kažkas link vieneto
(netoli tiesinio). Kiek — priklauso nuo aibės įvairiausių sąlygų;
pasidomėjus daugiau, tai net nuo asmeninės patirties (t.y. smegeninės
apdorojimo, remiantis patirtimi iš anksčiau, kaip šviečia įvairūs
šaltiniai ir kokie krentančios/atspindėtos šviesos intensyvumai).
Taigi, dvigubas intensyvumo padidėjimas pačiu
bendriausiu/konservatyviausiu atveju, kuris neįvertina aibės interjero
faktorių, lemtų 30-40+% suvokiamo šviesumo padidėjimą. Žymiai didesnis?
Priklausomai nuo sąlygų ir pridėjus subjektyvumą, tai gali būti ir 100+%.
Kaip viskas sudėtinga (čia tik dalis mokslo, be naujų modelių, kurie
įvertina kitus faktorius; ką jau minėti apie Stivenso dėsnio kritiką):
http://www.telescope-optics.net/eye_intensity_response.htm

Štai, pavyzdžiui, kaip atrodo dimming'o kreivė:
http://www.lutron.com/TechnicalDocumentLibrary/Measured_vs_Perceived.pdf

Matai, dabar tu jau tikslą pasiekei. Savo atmazais verti mane tau
argumentuoti, koks sudėtingas ir subjektyvus yra žmogaus suvokimas, taip
pabėgdamas nuo savo kandelinio fiasko.
Kokio velnio tu liumenais pradžioje rėmeisi skaičiuodamas efektyvumus?
Viskas juk taip subjektyvu...

> tai sakau buvo abu philipsai. dar dabar kurnors rusy voliojasi, kadanors
> surasiu.

Oi...
Abu buvo Philips'o. Abu buvo cheap and dirty. Ar kokie?

> tai kokio zvaigzdziu metalo turi buti halogenai, kad ju n.k. taip
> skirtusi? tipo 12V philipsas - jau nepapuola i ta grupe, kuri sviecia 2x
> ryskiau uz 230V philipsus? ir jei gerai supratau tave, tai 20W 12V nuo

Aišku, kad ne. Toli gražu ne visi. Bet šiaip jau ir ekonominiai
dvylikavolčiai šviečia ryškiau. Gal ne visi 20 W, bet nuo 35W, tai tikrai.

> kad kazkaip kuo vatu daugiau, tuo aukstos itampos halogenai geriau
> sviecia. tai gal tu sukonkretink visgi, kas skiriasi ir kas ne?

Gal visgi grįžkim prie dar vieno tavo ablomo. Sutaupymas.
Niekas neskaito paklodžių, tai labai glaustai:
A halogenas: 12 V, kokybiškas (tokį visai realu įsigyti) su 15+ lm/W
B halogenas: 230 V (ale kokybiškiausias, kokį randi) su ~8 lm/W

Norint surinkti tuos pačius liumenus (kurie ir subjektyviai turėtų
šviesti labai panašiai, jei stipriai nesiskiria apšvietimo kampas ir
profilis), su dvylikavolčiu reikės 2x mažiau galios, t.y. jų panaudoti
~2x mažiau.
Nenori prisiminti savo epic post'o ir patarti paprastiems žmonės, kaip
jie nesutaupytų susisukę dvylikavolčius? Ką, net 30% nesutaupytų? Na gi?
Bet jaučiu, kad sekantis tavo žingsnis bus pradėti suokti apie sistemos
kainą (lizdai, trafai ir t.t.). Bet tęsk, nesikuklink...

> 500W 12V halogenu kazkaip isvis itariu nerasi. tai ka lyginimam? 20W
> nera skirtumo, 35W yra? 50W yra? pagal visas siulo storumo teoremas tai
> kuo mazesne galia tuo didesnis skirtumas turetu buti? bet vat nera...
> 100W jau nebera ka lygint...

Lyginam tavo originalų nusivylimą. T.y. 12 V halogenus vs 230 V.
Susisukus 100+ W net ir paprastą Iljičiaus lemputę pasiekiamas ~13-15
lm/W efektyvumas net ir be halogeno; čia nėra jokios nuostabos. Tik
bėda, kad tos lemputės apvalios, didelės ir nekryptingos, tad lubiniam
(ir bendram; bendro ploto) apšvietimui ne taip tinkamos, kaip
reflektoriniai halogenai.