Tema: Re: mistika su taupanciom lemputem
Autorius: Laimis
Data: 2013-12-16 17:08:49
Jonas Vingis rašė:

> Gaidys tos taupančios. Labai greitai ima ne taip intensyviai šviesti,
> reguliatoriaus nepastatysi, perdeginėja žymiai dažniau nei deklaruojama.
> Aš irgi perėjau atgal ant kaitrinių ir halogeninių.

Nereikia pigių ir šlamšto pirkt. Iš kokių keliolikos-dvidešimties
anksčiau laiko perdegė tik vienas 23W Philips'as (niekada net čekių
nesaugojau ir tik kartą pasigailėjau), visi kiti (osram, philips) švietė
(ir neblogai) net ir po 3-5 metų. Daugiau jų suduždavo, nei perdegdavo.
Taigi, net degančios vos ~1 valandą per parą atsiperka kažkur po 3-4
metų. Suprantama, neverta masiškai pirkti ir vienetų po 20+ Lt, kai
užtaikius atleidžiamos jos apie/iki ~10 Lt/vnt.
Tai čia apie ekonominę pusę, jei ji labai jau reikšminga.

O dėl perdeginėjimo dažnumo yra vienas niuansas, kurį reikėtų suvokti:
deklaruojamas ne vidutinis tarnavimo laikas, bet normalaus režimo (x h
per parą, junginėjama y kartų) laikas per kurį perdega pusė visų
lempučių. T.y. pusė lempučių po šio laiko lieka šviesti toliau, o pusė
perdega iki jo. Tačiau kada perdega — neapibrėžta (nes patikimumas apima
ir visą broką, be to jis nenukopijuojamas kiekvienam egzemplioriui),
todėl visiškai normalu, jei pavienis/atsitiktinis egzempliorius perdega
po savaitės, mėnesio, 1000h; tai dar visiškai nereiškia, kad visumoje
perdeginėja dažniau, nei deklaruota. Tiems „priešlaikiniams“ perdegimams
(ir jau ne tik dėl akivaizdaus broko, kai lemputė perdega labai greitai)
dar yra kelių metų garantinis; per šį laikotarpį natūraliai (pagal
apibrėžimą) perdega nemenka dalis net ir visiškai normalių/kokybiškų
lempučių.

Analogiškai yra ir su kaitrinėmis.